Payroll Specialist
Skicka ansökan 17 dagar kvar
Lönespecialist
17 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nouryon är ett ledande globalt företag inom specialkemi. Industrier och konsumenter över hela världen förlitar sig på våra lösningar för tillverkning av oumbärliga vardagsprodukter som hygienartiklar, rengöringsprodukter, färg, jordbruksprodukter och livsmedel, läkemedel och byggmaterial. I din framtida roll som lönespecialist hos oss kommer du att; arbeta med vårt löneteam i alla delar av lönekedjan. Det innefattar löpande löneadministration, ärendehantering, statistik, efterrapportering, pensions- och försäkringshantering etc. Vi har en effektiv löneprocess med bra systemstöd och det är viktigt att du är nyfiken på lönesystemet, dess uppsättning och gillar att vidareutveckla och effektivisera både system och processer. I den här rollen kommer du att vara huvudansvarig för lönekörning där du leder och planerar så att alla delar är gjorda i god tid. Du sköter även fakturahantering och arbetar dagligen med olika former av rapporter och tar ut statistik i olika system.  Arbetet innebär många roliga och energigivande kontakter både internt och externt. Du kommer att arbeta tillsammans med våra övriga tre lönespecialister som samarbetar i alla delar. Du kommer även att ha ett nära samarbete med övriga medarbetare på HR-avdelningen samt chefer och medarbetare utanför organisationen. Du kommer att tillhöra en grupp med mycket gott samarbetsklimat som hjälps åt, lär av varandra och utvecklar verksamheten framåt inom HR. Vi tror på ett öppet och tryggt samarbetsklimat med högt i tak för att trivas och lyckas i vår leverans till verksamheten.  Vi erbjuder  Du kommer att ingå i ett HR-team på ett tjugotal personer som förutom Löneteamet består av Rekrytering, HRBP, Labour Relations och Rewards. På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer. Tycker du hållbarhet, innovation, säkerhet och samarbete är viktigt?  Bra att veta Tjänsten är permanent på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi arbetar heltid och merparten av din arbetstid kommer din arbetsplats vara i våra nya och fina kontor i Gamlestaden Göteborg. Du kommer att rapportera till Ellen Wåger, HR Operations Manager. Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! Vi tror att du har med dig •    gedigen erfarenhet av lönehantering, där du arbetat med alla delar av lönekedjan  •    mycket god systemvana  •    utbildning inom lön  •    flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Extra bra om du har  •    tidigare erfarenhet av att arbeta med SAP och Global View •    arbetslivserfarenhet av lönehantering från ett större bolag Vi ser att du är en person som är trygg i din roll som lönespecialist, service minded med en otroligt bra problemlösningsförmåga där du har drivet och får energi av att hitta lösningar och skapa förutsättningar för verksamheten. Du är van att prioritera och hålla en god struktur och ordning på ditt jobb. Du drivs av att utveckla och bygga nytt och har intresse för systemintegration och tycker om att se utifrån olika processer och flöden. Sist men inte minst tycker du om att samarbeta för ett gott resultat och välmående.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk