Stödassistent till Sturegatan
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Stödassistent
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Vill du jobba på en arbetsplats med optimism och framåtanda. Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas, utvecklas och vara med och påverka. Då är Sociala omsorgsförvaltningen något för dig. Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Du får tillgång till friskvårdsbidrag och till fria bad i Borås Stads badanläggningar, förmånscykel och olika aktiviteter som personalföreningen MerKraft ordnar. Vi erbjuder dig möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.

Stödassistent till Sturegatan

Arbetsuppgifter

Tjänsten som stödassistent är placerad på Sturegatan 8 som är en servicebostad med 12 boende.  

Uppdraget som stödassistent innebär att utifrån individens behov, förutsättningar och önskemål, motivera samt stärka brukaren i sin vardag både i sin bostad och vid sociala aktiviteter. Tjänsten innefattar även administrativa arbetsuppgifter såsom dokumentation i vårt verksamhetssystem.

Tjänsten innebär ett brukarnära arbete där tydlighet och struktur är en viktig del av arbetet. Hantering av utmanande beteende förkommer i det dagliga arbetet, erfarenhet av lågaffektivt bemötande är därför meriterande.

Vi arbetar med individuell verksamhetsanpassad schemaläggning som är förlagd till dag, kväll och helger. Vi tillämpar arbete enligt samplanering och arbetar därmed på flera enheter.

Övrig information

Intervjuer sker kontinuerligt under ansökningstiden.

Innan erbjudande om anställning behöver ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kvalifikationer

Du ska ha genomgått vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet eller ha annan utbildning och som arbetsgivaren finner lämplig. Som person ska du vara flexibel och gärna se möjligheter istället för hinder. Du har förmåga att ta egna initiativ och kunna samarbeta med övriga på arbetsplatsen. Du ska ha god datavana för att klara av administrativa arbetsuppgifter. Du ska ha erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av socialdokumentation i verksamhetssystemet Viva.

Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-16
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk