I rollen som konsult kommer du att stödja företag i deras arbete med verksamhetsutveckling, förändringsledning och ständiga förbättringar. Du blir en nyckelspelare och bidrar till att forma framtiden för några av Sveriges mest spännande företag.
Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på kund och uppdrag, men fokus ligger oftast på att leda projekt för att förbättra och utveckla processer och arbetssätt. Det kan handla om att effektivisera processer, visualisera rutiner eller skapa förutsättningar för nya arbetssätt. Du kan också vara ansvarig för implementering eller utveckling av ledningssystem med nyckeltal, uppföljning och analys av avvikelser. Rollen kan även innefatta coachning av chefer och processledare samt ledning av projekt som projektledare.
Som konsult inom process och ledarskap på Altio har du utgångpunkten i Leanfilosofin och arbetar utifrån vår etablerade projektmodell, i syfte att kunna bidra till största möjliga värde hos kunden.
Vem vi tror du är
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Därför söker vi dig som är positiv och har stark samarbetsförmåga. Du är bra på att kommunicera, är lyhörd och har samtidigt hög integritet. Du har ett systematiskt arbetssätt och brinner för att utveckla verksamheter, med förmågan att skapa engagemang och motivation hos individer och grupper. Att arbeta i team är något du trivs med, samtidigt som du kan ta ansvar och arbeta självständigt. Du behärskar kartläggning av processer baserat på olika syften och behov.
Du kan växla mellan att vara coachande och rådgivande och är bekväm med att möta nya människor och situationer. Som person är du nyfiken och motiveras av lärande samt att utforska nya metoder och områden.
Kvalifikationer
Meriterande
Vi erbjuder