Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Kommunvägledare
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda. Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att överblicka. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Som medarbetare i Partille kundcenter är du kommunens ansikte utåt, och många gånger den första som våra invånare och andra kunder kommer i kontakt med. På vår enhet är vi 13 medarbetare som hjälps åt med att ge våra kunder bästa tänkbara service. Till vårat härliga team söker vi nu en kommunvägledare som vill bli en del av oss! ARBETSUPPGIFTER Välkommen till Partille kundcenter! På Partille kundcenter arbetar du alltid med kunden i fokus. Du stöttar Partilles kommuninvånare, företagare och andra i deras kontakt med kommunen och även de som söker Partillebo. Du kommer att arbeta tätt samman med andra i ett team för att leverera bästa möjliga service. Du kommer att vara kommunens ansikte utåt och via möten, telefon och digitala kanaler svara på frågor och förmedla information rätt i kontakten med kommunen. Kundcenters uppdrag är att öka tillgängligheten till kommunen och att ta tillvara på de kunskaper som möten med invånarna ger. KVALIFIKATIONER Till rollen söker vi dig som har en eftergymnasial utbildning. Hos oss möter du många kunder dagligen, både genom besök men även digitalt. Därför läggs stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, främst på svenska men även engelska och gärna andra språk. Det är meriterande för tjänsten om du har kännedom om/erfarenhet av kommunens verksamheter sedan tidigare. För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta in information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är van att arbeta digitalt och i olika system, är strukturerad samt trivs i en miljö där det händer mycket och vill vara med och utvecklas. Du har social kompetens och har lätt för att bygga relationer. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter. Då kundcenter är delaktig i kommunens utveckling av E-tjänster är det meriterande om du arbetat med Open ePlatform, eller annan e-tjänsteplattform. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Urval kommer att ske löpande. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-15
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb