Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.
Beskrivning av arbetsplatsen
HR-avdelningen har i uppgift att skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd inom Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för myndighetens övergripande arbete inom bland annat kompetensförsörjning, kompetensutveckling, rekrytering och bemanning, arbetsgivarpolitik/avtal, chef- och medarbetarskap, arbetsmiljö och kultur.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR. Vi tillhandahåller lönehantering, systemförvaltning, support och verksamhetsutveckling inom HR-området
Arbetsuppgifter
Förvaltningsledare är en mångsidig roll. Du är kontaktpersonen mellan verksamheten och den operativa IT-driften. Du är den som kommer ansvara för att leda och koordinera HR-avdelningens verksamhetsnära systemförvaltningar bestående av flera processer och IT-system. Det innebär bland annat incidenthantering och test vid uppgraderingar. Du kommer att säkerställa att systemen stödjer våra processer och avtal och bidrar till en effektiv personalhantering. I din roll kommer du att arbeta nära andra delar inom HR, IT och andra intressenter för att förstå deras behov och omsätta dem i praktiska lösningar. Du arbetsleder gruppens systemförvaltare och systemadministratörer och har en viktig roll, när vi nu samlar den verksamhetsnära systemförvaltningen av HR-avdelningens olika IT-stöd, att skapa struktur och effektiva arbetssätt samt att leda förändringsarbetet kring systemen.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en naturlig ledare med förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du är serviceinriktad och strävar efter att hitta lösningar som gagnar hela verksamheten. Med din goda kommunikations- och samarbetsförmåga motiverar och leder du andra på ett tydligt och inspirerande sätt. Du har ett helhetsperspektiv, trivs med att hantera komplexa frågor och är skicklig på att lösa problem.
Din strukturerade och ansvarsfulla inställning gör att du kan driva förändringsarbeten framåt och skapa långsiktiga förbättringar.
Hos oss är det självklart att man är engagerad, effektiv och tillgänglig i sitt förhållningssätt till verksamheten samt kollegor, chefer och andra medarbetare.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Tomas Liljemark, gruppchef, [email protected]
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Peter Persson, [email protected]
Facklig företrädare
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Övrig information
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid, Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Systemförvaltare
För information om hur du ansöker, besök polisens hemsida för lediga tjänster: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/lediga-jobb/