Socialsekreterare till Familjehemsvården
Skicka ansökan 13 dagar kvar
Barnsekreterare Socialsekreterare Familjehemssekreterare
13 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi är en växande kommun som idag har 17 500 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande och vi är stolta över att våra verksamheter ofta visar mycket goda resultat. Arbetsplatsbeskrivning Familjeenheten i Salem består av en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp (0–18/21 år), familjehemsvård samt familjerätt. Grupperna stöds av två gruppledare, en enhetschef,  och en administratör. Totalt är vi 18 medarbetare som arbetar i en öppen och stöttande arbetsmiljö, där samarbete över gruppgränser är en självklarhet. Vi fokuserar på att utveckla verksamheten gemensamt och värdesätter ett nära och tillgängligt ledarskap. För våra medarbetare erbjuder vi även egna kontorsrum för en trivsam arbetsmiljö. Arbetsbeskrivning Vi söker en engagerad och erfaren socialsekreterare till vår familjehemsvård. Gruppen består av två medarbetare. I rollen kombinerar du arbetet som barnsekreterare och familjehemssekreterare tillsammans med din kollega. Arbetet innebär bland annat regelbundna hembesök hos våra familjehem. Som barnsekreterare ansvarar du för att följa upp barnens utveckling och välmående i familjehemmen, i nära samarbete med vårdnadshavare, skola och andra viktiga aktörer. Dokumentation är en central del av ditt arbete. Som familjehemssekreterare innefattar dina uppgifter rekrytering, utredning och uppföljning av familjehemmen. Handledning och stöd till familjehemmen är en viktig del av rollen, och du ansvarar för att upprätta avtal i samarbete med vår administratör. Kvalifikationer Vi söker dig som är en lagspelare och som kan driva utvecklingsprocesser, lösa problem och arbeta självständigt. Du behöver vara empatisk, strukturerad och kunna arbeta både självständigt och i team. God kommunikationsförmåga i tal och skrift är viktigt, samt förmågan att vara initiativrik och skapa goda relationer.  Du har också:   * Socionomexamen enligt Socialstyrelsens riktlinjer. * Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga, gärna med inriktning på familjehemsvård.  * Erfarenhet av att arbeta med BBIC och Treserva är meriterande. * B-körkort, då tjänsten innebär resor. * Giltigt utdrag ur belastningsregistret krävs före anställning. Anställningsvillkor Tillsvidaretjänst, heltid samt individuell lönesättning. Tillträdelsedag: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdatum: 2024-10-30. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Salems kommun erbjuder friskvårdstimme, friskvårdspeng, gymkort samt semesterväxling. För facklig information vänligen kontakta Salems kommuns växel: 08-532 598 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-14
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk