Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi letar efter en erfaren konsult som kan gå in i en roll som IT Inköpare åt vår kund för att hantera inköp av indirekt material för hela företaget. Avdelningen har ungefär 20 anställda fördelade på två grupper och är lokaliserad i Stockholm, Lysekil och Göteborg. Just nu behöver avdelningen en tillfällig medarbetare medan rekryteringen pågår. I rollen som konsult kommer du att ingå i vår kunds inköpsavdelning och ansvara för inköp inom IT-kategorin, inklusive mjukvara, system och hårdvara.
Primära ansvarsområden:
• Genomföra inköp av varor och tjänster enligt koncernens etablerade processer och rutiner samt kontinuerligt arbeta med att förbättra dem.
• Tillsammans med företagets beslutsfattare utveckla strategier för leverantörshantering, identifiera och utvärdera potentiella leverantörer, förhandla avtal och bygga och underhålla en effektiv leverantörsdatabas.
• Säkerställa att alla upphandlingar görs på ett kostnadseffektivt och hållbart sätt för hela organisationen.
• Utvärdera och följa upp nyckeltal för inköpskategorin, samt prioritera aktiviteter för att uppnå övergripande mål.
Skallkrav
• Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller teknik eller annan relevant kompetens/erfarenhet.
• Erfarenhet inom inköp.
• Goda färdigheter i MS Office.
• Flytande i tal och skrift på svenska och engelska.
• Rutin med att hantera flera informationsflöden samtidigt.
Meriterande
Det är ett plus om du har erfarenhet av arbete inom inköp inom IT-sektorn.
Personliga egenskaper
• Strukturerad, noggrann och uppmärksam på detaljer.
• Effektiv i kommunikationen.
• Tar egna initiativ och agerar självständigt.
• Anpassar sig lätt till nya rutiner och processer.
• Självgående och proaktiv.
Tillträde och ansökan
Startdatum: Snarast/20 okt 2024
Slutdatum: 30 jun 2025
Sista ansökningsdagen: 18 okt 2024
Ort: Göteborg eller Stockholm
Arbetstid: vardagar mellan ca kl 8-17. Det kan förekomma visst hybridarbete i samråd med kunden.
Resor: En del av jobbet utförs inom företag i Stockholm, Göteborg och Lysekil, vilket kan innebära att man behöver resa.
Kontaktperson: 0790 06 27 11
Urval och intervjuer sker löpande!
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.