Registrator
Skicka ansökan 8 dagar kvar
Registrator
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lilla Edets kommun är en av kommunerna i Göteborgsregionen, gynnsamt belägen längs Göta älv med närhet till Göteborg, Trollhättan och Uddevalla. De goda kommunikationerna ger oss möjligheten att fortsätta växa och utvecklas.  Vi är stolta över våra cirka 1 500 medarbetare som dagligen arbetar för att skapa bästa möjliga förhållanden för våra drygt 14 500 invånare, våra företag och för alla som besöker oss. Hos oss har vi nära till varandra och tack vare vår storlek har du goda möjligheter att påverka och utveckla våra verksamheter.  Här njuter du också av vacker älvmiljö, rik natur och spännande spår av unik historia. I Lilla Edets kommun arbetar vi ständigt för ökad livskvalité och glädje i vardagen, både för våra invånare och för dig som väljer att jobba hos oss. Väl mött i Göta älvdalens pärla - vi gör det tillsammans! Beskrivning Välkommen till administrativa avdelningen till en tjänst som ger dig en fantastisk inblick i den kommunala organisationen. På avdelningen arbetar du tillsammans med nämndsamordnare, arkivarie och en administrativ chef. Förutom att hantera inkommande post till kommunen sköter avdelningen bland annat nämndadministrationen för kommunens samtliga politiska instanser. Under valår har avdelningen även ansvar för administrationen kring genomförande av val. Arbetsuppgifter Du gillar och har förmåga att ge god service och kommunicera lyhört och prestigelöst. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter och tar initiativ till att förbättra och förenkla såväl arbetssätt som rutiner. Du vill bidra till god förvaltning och det innebär att du är påläst, noggrann när det gäller att följa regler samt uthållig när det gäller att sköta stora mängder av samma uppgift, hitta effektivare lösningar och möta dem vi är till för. I rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, med du har också en god samarbetsförmåga och kan planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Du behöver kunna prioritera och planera om, ibland i ett högt tempo. Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppgifter. Som person ligger ditt fokus på möjligheter och lösningar snarare än hinder. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du kommer främst att arbeta med att öppna, sortera och registrera kommunens inkommande post och e-post, expediering av kommunala beslut samt utlämnade av allmänna handlingar. Du ger stöd, råd och utbildning i frågor kopplade till dokumenthantering. Utöver detta förekommer även andra arbetsuppgifter som avdelningen ansvarar för. Vi är öppna för att forma tjänsten utefter din kunskap och erfarenhet. Du kommer att arbeta särskilt nära arkivarien vid implementering av E-arkiv. Kvalifikationer Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning, eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har kännedom om lagstiftning som reglerar hantering av allmänna handlingar och det är meriterande om du har arbetat som registrator inom offentlig förvaltning. Utöver erfarenheterna och förmågorna som vi har beskrivit här ovan behöver du vara van vid digitala verktyg och arbetssätt. Villkor Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är säkerhetsklassad och säkerhetsklassning kommer att ske innan tjänsten tillsätts. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk