Redovisningsekonom till Bankgirocentralen
Skicka ansökan 24 dagar kvar
Redovisningsekonom
24 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du några års erfarenhet av redovisningsarbete och har jobbat med leverantörsfakturor och gärna med kundfakturor? Stämmer attributen serviceinriktad, analytisk och strukturerad in på dig? Då kan det här vara något för dig! Läs gärna vidare.

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en redovisningsekonom för vår kunds räkning, närmare bestämt till Bankgirocentralen. De säkerställer ett stabilt betalningsflöde och utgör en viktig del av kedjan för betalningar mellan människor, företag och organisationer i Sverige. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Liljeholmen, Stockholm.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med back-up för leverantörsreskontra och kundreskontra, framtagning av diverse rapporter/underlag, samt andra inom redovisning vanligt förekommande arbetsuppgifter. I rollen ingår även att bistå vid månads- och årsbokslut. Det kommer ingå att hjälpa projektledare med avstämning av konsult-/projektfakturor, varför en viss erfarenhet av projektadministration och leverantörsfakturor är bra att ha.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hjälpa projektledare med avstämning av konsult-/projektfakturor
  • Vara back-up för vår leverantörsreskontra och kundreskontra
  • Framtagning och sammanställning av diverse rapporter/underlag
  • Annat på en redovisningsavdelning vanligt förekommande arbetsuppgifter

Dina egenskaper

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är en strukturerad och engagerad person. Du behöver även vara analytisk och duktig med siffror med ett öga för detaljer. Vi hoppas även att du är serviceinriktad och lyhörd, du ser vad som behövs göras. Du blir en del av ett litet team där det gäller att vara prestigelös och kunna hoppa in på de flesta områden som back-up. Vi tror därför att du har lätt för att samarbeta och är nyfiken på att prova nya saker.

Är du vår nästa stjärna?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Några års erfarenhet av redovisningsarbete och ha jobbat med leverantörsfakturor och gärna med kundfakturor
  • Goda kunskaper i Excel
  • Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift
  • Meriterande:
  • Vana av projektadministration

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag. Start så snart som möjligt.

Ansökan

Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Anna Hommerberg som kan nås på mejl [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34854 i ämnesraden.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk