OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Om företaget
I 100 år har HSB arbetat för att fler ska ha ett hem att längta till över hela Sverige. De har idag omkring 677 000 medlemmar varav majoriteten är boende och bosparare och är Sveriges största bostadskooperation och ledande boendeaktör. HSB är medlemsägt och drivs av medlemmarnas intressen och utvecklar bostäder där folk vill bo men där få andra bostadsaktörer vill bygga. De planerar, finansierar, bygger och förvaltar främst bostadsrätter men även hyresrätter och jobbar efter kärnvärderingarna: engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan.
HSB Södertörn är idédrivet och medlemsägt. De är en av 24 regionföreningar i landet och bedriver verksamhet i fyra kommuner; Huddinge, Botkyrka, Nynäshamn och Gotland. HSB Södertörn har nästan 23 000 medlemmar och förvaltningen berör 14 300 lägenheter. De bygger bostäder samt erbjuder kvalificerade förvaltningstjänster i samtliga kommuner. På HSB Södertörn jobbar drygt 100 nyfikna och serviceinriktade personer
Läs mer om HSB Södertörn på https://www.hsb.se/sodertorn/.
Om tjänsten
Som kundansvarig förvaltare har du en spännande och dynamisk tjänst där du får arbeta med traditionell förvaltning av bostäder. Du har försäljnings- och kundansvar och du ser i din roll till att hålla ihop kundteamet för att säkerställa en god leverans till dina kunder. De externa kontakterna består bland annat av bostadsrättsmedlemmar, hyresgäster, leverantörer, entreprenörer och myndigheter i frågor som rör förvaltning. Gentemot bostadsrättsföreningar agerar du bollplank vad gäller tekniska och juridiska frågor samt frågor som rör fastighetsägaransvar. För att effektivisera arbetsflöden kommer du därtill även att utveckla och dokumentera arbetssätt. Du utgår från HSB Södertörns kontor i Huddinge och rapporterar till Verksamhetschef för Teknisk Förvaltning.
Huvudsakligen kommer du att:
Din profil
Vi söker dig som är driven, strukturerad och engagerad och som trivs på en arbetsplats i förändring. Du har lätt för att skapa förtroende och du värderar dina affärsrelationer högt. Kunden är för dig alltid i fokus och du har en god förmåga att skapa en god relation och ett fint samarbete tillsammans med dina kollegor. Har du några frågor kring är du varmt välkommen att kontakta [email protected] sker löpande så skicka din ansökan redan idag!