Löneadministratör till vårt HR Team
Skicka ansökan 8 dagar kvar
HR Löneadministratör
8 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vår nuvarande löneadministratör går i pension varpå vi nu söker hennes ersättare. Vi har ett stort fokus på förbättringsarbete, så för att passa i rollen bör du vara nyfiken samt ha en vilja att utveckla och driva våra löneprocesser och rutiner framåt. Som löneadministratör på Würth kommer du att spela en nyckelroll i vårt team. Du tillhör HR avdelningen som består av kollegor med bred kompetens inom hela HR området. Du rapporterar till HR Chef. Om oss Würth är inte bara en global ledare inom förbrukningsmaterial med närvaro i 84 länder och nära 100 000 anställda. Vi är också en familjär gemenskap som värderar innovation, samarbete och utveckling. Vi tror på att investera i våra medarbetares kompetens och erbjuder en arbetsmiljö präglad av öppenhet, inkludering och positivitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: • Administrera och kvalitetssäkra löneprocesser för våra anställda • Ansvara för registreringen i våra personalsystem, säkerställa att fakta är korrekt och följer svenska lagstiftning. • Hantera personalrelaterade uppgifter vid onboarding och offboarding av vår personal, i våra system • Hantera tidrapporter, reseräkningar och andra lönerelaterade underlag • Ansvara för diverse HR rapporter inklusive myndighetsrapportering • Lösa problem och svara på frågor relaterade till lön och förmåner • Samarbeta med HR och ekonomiavdelningen för att säkerställa korrekt rapportering, budgetuppföljning och personalstatistik Därutöver vill vi att du deltar i pågående prioriterade utvecklingsprojekt rörande löner, system och processer inom Löner och Förmåner där vi ser att du har en central roll. Vad vi erbjuder Förutom att du får jobba med ett härligt gäng och vara del av ett företag som värderar personlig och professionell utveckling, erbjuder vi: • En god arbetsmiljö som främjar trivsel och produktivitet • Konkurrenskraftig lön och bra förmåner • Goda utvecklingsmöjligheter • Deltagande i utmanande projekt för praktisk erfarenhet • Ett företagsklimat med stark teamkänsla och fokus på gemensamma mål • Det kommer finnas möjlighet till visst distansarbete på sikt. Vi ser dock att du behöver vara på plats inledningsvis för att lära känna organisationen och bygga relationer. Bakgrund och erfarenhet • Erfarenhet av Hogia, Visma eller annat personalsystem • Relevant utbildning inom löneadministration och ekonomi. • Har några års erfarenhet av löneadministration • Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ. • Har erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal • Stark analytisk förmåga och noggrannhet. • God kommunikationsförmåga och samarbetsvilja. • Är nyfiken och vill utvecklas både personligt och professionellt • En teamplayer med en positiv attityd och en passion för löneadministration • Goda kunskaper i Officepaketet Meriterande: Erfarenhet av att jobba i affärssystemet M3.   Tjänstgöringsgrad:                   Heltid Placeringsort:                            Örebro   Ansökan och rekryteringsprocess Vi har en snabb rekryteringsprocess, så skicka in din ansökan med CV och ett personligt brev senast 2024-10-25. Beskriv varför du är intresserad och vad du kan bidra med. För frågor, kontakta HR Chef Linda Thomassen, 0703743075.   Är du intresserad? Skicka din ansökan idag! Vi ser fram emot din ansökan och att få se hur du kan bidra till vår framgång på Würth!

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-10
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk