SOS-operatör i Östersund
Skicka ansökan 14 dagar kvar
SOS-operatör Undersköterska
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Din vardag som SOS operatör"En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". Du kommer att få möta alla möjliga typer av människor, frågeställningar och problem. Din huvudsakliga arbetsuppgift är att svara på inkommande samtal från människor i nöd. Som SOS-operatör svarar du på nödnumret 112 och är den hjälpsökandes första kontakt innan andra hjälpresurser är på plats.

Samtalen omfattar allt ifrån akuta sjukdomsfall, trafikolyckor ochbränder till samtal där någon är i behov av en trygg röst. Arbetstempot är ofta högt, men med intervjustöd och anpassad teknik säkerställer du att rätt resurser skickas till rätt plats i rätt tid. I pågående samtal samverkar du med kollegor och externa resurser så som polis, räddningstjänst och ambulans. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Östersund,där du sitter i en öppen miljö tillsammans med engagerade kollegor och ledare.

För att få rätt förutsättningar för att lyckas som SOS-operatör, inleds anställningen med en gedigen utbildning på vår utbildningsenhet i Kista.

Eftersom SOS Alarm är en samhällsviktig verksamhet som bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vardag som helg.

Vi söker digVi söker dig somärgenuint intresserad av mötet mellan människor, samtidigt har du en vilja att hjälpa och göra skillnad. Du uppskattar tydliga riktlinjer, är trygg i dig själv och beslutsam - oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa samhällsviktiga aktörer, vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Vidare är du empatisk, professionell, samverkande och ansvarstagande i din yrkesroll. Det är meriterande om du har erfarenhet från sjukvård, gärna undersköterska eller annan blåljusverksamhet, larmcentral eller liknande.

Krav

  • Minst tre års arbetslivserfarenhet
  • Talar och skriver svenska obehindrat och är bekväm med att ta samtal på engelska
  • God datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system
  • God simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång

Hos oss är våra värderingar,Professionella & EmpatiskasamtAnsvarstagande & Samverkande,något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant?Skicka in din ansökan snarast, dock senast 31/10 2024

Har du frågor?KontaktaLinda Erlandsson, [email protected]

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-10-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb