OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Event Coordinator sökes till ledande globalt bolag!
Assistent Koordinator Eventkoordinator
Utgått

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Företaget är en ledande aktör inom sin bransch och har en lång historia av framgångsrika investeringar och värdeskapande åtgärder. Med verksamhet i flera länder och fokus på långsiktig tillväxt, är företaget en pålitlig partner för hållbar utveckling. Bolaget har gedigen expertis inom flera sektorer och arbetar med att bygga starka och hållbara företag globalt. Det finns en tydlig närvaro på marknader i både Europa och övriga världen, med målet att fortsätta expandera och skapa bestående värden.

Om tjänsten

I rollen som Event Coordinator kommer du att planera interna och externa event såsom gruppresor, konferenser, jul- och sommarfester. Du kommer arbeta mot hela organisationen och ha ett tätt samarbete med bolagets assistenter.

I rollen kommer du att:

  • Ansvara för kontakten med eventbyråer som medverkar vid större arrangemang
  • Regelbundet utvärdera och besöka eventlokaler, restauranger, hotell med mera för att säkerställa kvalitet
  • Stödja vid mindre event i samarbete med assistenter
  • Samarbeta med ekonomiavdelningen för att få insikt i budgetplanering och hantera separata budgetförfrågningar
  • Skapa och hantera eventinbjudningar via systemet Lyyti och vara ansvarig för detta system
  • Koordinera resor och boendeförslag inför event

Resor kan förekomma i samband med planering av event på internationella kontor. Du kommer även att ansvara för studentevent, från lokalbokning till genomförande.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig som är administrativt lagd, professionell och flexibel i ditt arbetssätt. Kanske har du en bakgrund som assistent där du tidigare arbetat med både större och mindre event där höga krav på kvalitet varit en självklarhet. Du kan även ha tidigare erfarenhet från en eventbyrå men är nu intresserad av att arbeta inhouse. Det är en fördel om du har ett nätverk/kontaktnät från eventbyråer samt ett intresse för, och bra koll på marknaden. Du är ansvarstagande och har en vilja att ta kontroll över de olika delarna av processen. Vi tror att du är bra på att förhandla och ställa krav på leverantörer för att säkerställa att den höga nivån av kvalitet och professionalism uppnås. Vidare är det meriterande om du erfarenhet av Lyyti eller annat liknande eventsystem, goda kunskaper i Excel och är flytande i både svenska och engelska.

Varför arbeta hos oss?

Här får du möjlighet att bidra i en etablerad och välrenommerad organisation, där dina insatser är viktiga för vår fortsatta framgång. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team som alltid strävar efter att leverera högsta kvalitet. Vi värdesätter samarbete och professionalitet, samtidigt som vi ser till att ha roligt på vägen.

Övrig information

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-10-04
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk