Ekonomisk förvaltare sökes till ABJ Boförvaltning AB
Vi förvaltar idag 92 bostadsrätts- och samfällighetsföreningar. Vi förvaltar därigenom ca 4 000 bostäder och ett stort antal lokaler, parkeringsplatser och andra kringutrymmen. Våra kunder finns främst i Stockholm och Uppsala, men vi har kunder från Gnesta i söder till Falun i norr.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om och vill ta ansvar.
Du ska känna dig trygg i att vara kundansvarig.
Du ska ha god kännedom om löpande redovisning.
Du ska ha god kännedom om bokslut- och årsredovisningsfrågor.
Viktigt för oss.
Utbildning inom ekonomi.
Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning samt bokslutsarbete.
God kunskap i svenska i tal och skrift.
God samarbetsförmåga.
Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt.
Vara hundvän - då har vi dagligen har en till fyra hundar som också är med på kontoret.
Meriterande för arbetet.
Arbetslivserfarenhet med bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar.
Arbetslivserfarenhet av hyressystem.
Vi arbetar i följande system:
Fortnox - bokföring, fakturering, leverantörsreskontra
REAL – Hyressystem med bostadsrättsmodul
Björn Lundén – Löner/arvoden samt bokslut
Vad kommer du att arbeta med?
Vi behöver dig som arbetar med redovisningens alla delar från löpande redovisning, löner/arvoden budgetering samt bokslut och skapande av årsredovisning.
I hyresreskontran arbetar vi med uthyrningar, omflyttningar, avisering m.m
Nästan alla större aktörer inom branschen har gått mot en stordrift och därmed funktionsuppdelning. Detta innebär att många personer är involverade i varje kund men med en väldigt liten del, vilket gör att det är svårt för ansvarig ekonom att löpande ha kontroll på föreningens situation.
Vår affärsidé, som har varit framgångsrik för oss och våra kunder, har varit att agera precis tvärtom. Vi som arbetar på ABJ, har ett helhetsansvar för de kunder vi förvaltar. Var och en av oss sköter därmed ett mindre antal kunder, ca 20 st istället för 30-40 st, och har kontroll på allt ”från ax till limpa”. Därmed krävs färre avstämningar och då varje ansvarig förvaltare själv sköter aviseringen av intäkterna ligger dessa alltid i fas och blir korrekta.
Vår affärsmodell innebär att våra kunder endast ska ha en kontaktperson för samtliga ärenden avseende ekonomisk förvaltning. Naturligtvis är vi backup för varandra vid ledigheter/sjukdom för att utföra alla de grundläggande uppgifterna såsom betalning av fakturor, ändring av ägare, debiteringar, pantsättningar etc.
Vi erbjuder dig:
Hos oss på ABJ Boförvaltning får du arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra. Du får friskvårdsbidrag på maxnivå samt tjänstepension.
Genom vårt digitala arbetssätt får du arbeta med de senaste tekniska lösningarna.
Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån.
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Start omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar ett löpande urval och annonsen kan komma att stängas innan sista ansökningsdatum, vilken är 2024-11-30.
Vi er fram emot din ansökan.
Ansökningshandlingar skickas till:
ABJ Boförvaltning AB
Box 3041
750 03 UPPSALA
Eller om du vill skicka dem per e-post: [email protected] eller [email protected]