OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Hej! Vi är Alf – ett nystartat techbolag inom Länsförsäkringar. Med en kundbas på över 1,8 miljoner hushåll är Länsförsäkringar en av de största finansiella aktörerna i Sverige. Med Alf vill vi skapa ett tryggare och mer hållbart sätt att leva och bo. Det gör vi genom att kombinera den senaste tekniken inom IoT med 220 års erfarenhet av att hjälpa våra kunder ta hand om sina hem. Nu söker vi en timanställd till vår support för att säkerställa att våra kunder alltid får hjälp när de behöver det.
Din roll.Som timanställd Customer Service Advisor på Alf arbetar du för att säkerställa bästa möjliga kundupplevelse och att våra användare får den hjälp de behöver. Du kommer att vara den första kontakten för våra användare och lösa en rad olika ärenden relaterade till exempelvis våra enheter, Alf-appen, betalning och leverans. Du kommer att tillhöra ett fantastiskt litetsupportteam ochsamarbeta med våra kollegor inom till exempel produktutveckling och 2nd line, för att smidigt kunna lösa kundernas problem.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Vi erbjuder en möjlighet att växa professionellt inom kundservice med varierande arbetsuppgifter där eget initiativ premieras. Tillsammans strävar vi efter att skapa enkundtjänst i världsklass och hjälpa miljontals hushåll runt om i landet!
Arbetstid och omfattning
Tjänsten är en timanställning och kan variera mellan 12-30 timmar per vecka, beroende på behov. Arbetstider kan också variera, och du behöver vara flexibel att kunna jobba både dagtid och kvällstid. Du kommer primärtatt utgåfrån vårt kontor i centrala Stockholm.
Vem vi söker.För att trivas i den här rollen ser vi att du är en positiv lagspelare som älskar kundmötet och du motiveras av att leverera en överlägsen service. Vi förväntar oss att du har en fullständig gymnasieexamen och gärna minst ett års erfarenhet inom kundservice. Kunskap om ärendehantering i Dynamics 365 är ett plus. Vi tror att en teknisk grundläggande förståelse eller nyfikenhet är en fördel för att trivas på Alf.
Vi värdesätter personliga egenskaper som empati, god kommunikation- och problemlösningsförmåga. Vi tror att det krävs en viss grad av självständighet, eftersom du kommer att utföra en delav arbetet under tider då andra kanske inte är tillgängliga.
Om Alf.Alf är en helhetslösning full av digitala skadeförebyggande tjänster och uppkopplade produkter som skapar trygghet i hemmet, och som hjälper till att upptäcka, förhindra och åtgärda skador innan de sker. Den unika kombinationen av vår drygt tvåhundraåriga historia som ett lokalt förankrat, kundägt försäkringsbolag och innovativ teknik gör att vi genom Alf kan skapa nya värden för våra kunder, samtidigt som vi hjälper att ta hand om vår planet.
Alf drivs av Länsförsäkringar Trygghetstjänster AB, ett företag ägt av de olika länsbolagen runt om i Sverige. Att jobba hos oss ger en unik möjlighet att bli del av ett innovativt techbolag med den agila känslan hos ett startup, kombinerat med stabiliteten och styrkan från Länsförsäkringar.
Alf och Länsförsäkringar erbjuder dig;
En unik möjlighet att bli en del av något nytt, spännande och genuint kundfokuserat inom ett väletablerat varumärke. Kontor i centrala Stockholm. Kollektivavtal med OB-ersättning enligt gällande villkor. ...och mycket mer men låt oss ta det när vi träffas!
Vi ser fram emot att höra från dig.Skicka in din ansökan redan idag då vi tar emot ansökningar löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!