Ekonomiassistent till ledande bostadsutvecklare
SJR in Sweden AB 29 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida sjr.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-03

SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent med flera års erfarenhet inom leverantörsreskontra till ett konsultuppdrag hos vår kund, en av av Sveriges ledande bostadsutvecklare för ett uppdrag på inledningsvis 6 månader med start under november. För rätt person kan förlängning alternativt erbjudade om anställning hos vår kund bli aktuellt. Kontoret ligger på Kungsholmen och man erbjuds möjligheten till distansarbete 2 dagar i veckan och 3 dagar arbetar man på plats på kundens kontor. Om tjänsten I rollen som ekonomiassistent kommer du främst arbeta med leverantörsreskontra och fakturahantering. Du kommer sköta registrering och boka in inbetalningar, utredningar av oklara / öppna poster, betalningspåminnelser samt svara på frågor via telefon/mejl. Huvudsakliga arbetsuppgifter - Fakturahantering - Leverantörsreskontra - Hantera betalningar - Hantera påminnelser - Hantera övrig administration som tillhör reskontran eller ekonomiavdelningen Lämplig bakgrund Vi söker dig med flerårig erfarenhet som Ekonomiassitent inom leverantörsreskontra. Du har kunskaper i Excel och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du har arbetat i ekonomisystemet UBW/ Unit4 Business World (Agresso). Personliga egenskaper Som person är du drivande och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi att du driver ditt dagliga arbete självständigt framåt. Du är proaktiv, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Du trivs bra som en del av ett team och uppskattar att ha ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Därtill har du ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö. Ansökan Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-11-02. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons