Ekonomiassistent till Nordic Tyre Group
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-02

Nordic Tyre Group är den största däckgrossisten i Norden och Baltikum. Vi finns på sex marknader; Norge, Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen. I koncernen arbetar ca 500 personer och vi har en omsättning på ca 500 Mdkr. Vi utnyttjar teknikens kraft för att koppla samman ledande återförsäljare och deras kunder med världens bästa däck. Vårt framgångskoncept bygger på god lagerhållning, snabba leveranser och innovativa affärssystem. Läs mer om företaget på nordictyregroup.com

Nordic Tyre Group söker nu en ekonomiassistent!

Vi behöver stärka upp vårt finansteam i Örnsköldsvik med ytterligare en ekonomiassistent.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ingå i ett i ett finansteam med nära samarbete med våra dotterbolags ekonomifunktioner. I din roll som ekonomiassistent kommer du att bland annat ha ansvar för fakturering, kund- och leverantörsreskontran, betalflöden, bokföring samt viss kund och ordersupport. Vi använder oss av affärssystemet Business central med en integrerad extern order och leveranssystem, och det är en fördel om du har arbetat i systemet tidigare.


Din profil

För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos oss måste du ha ekonomisk utbildning på eftergymnasial nivå, t.ex. YH, samt minst 1 års erfarenhet av arbete inom redovisning. Du har god förståelse och erfarenhet av olika affärssystem samt kunskaper i Excel. Vi har nära samarbete med våra internationella dotterbolag och det är därför viktigt att du behärskar engelska i både tal och skrift.

Som person är du driven, självgående och lösningsorienterad samt har god samarbetsförmåga. Under säsong är arbetet intensivt du bör därför ha god stresstålighet, vara flexibel och kunna organisera ditt arbete väl. Du gillar utmaningar och har inga problem med att ta tag i arbetsuppgifter som ligger utanför ditt huvudsakliga ansvarsområde.

Krav

  • YH-utbildning, eller motsvarande, inom ekonomi och redovisning
  • Minst 1 års erfarenhet av arbete inom redovisning
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda generella kunskaper i olika affärssystem
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete i Business central


Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du får möjlighet att ta stort eget ansvar. Vi fokuserar på affären och kunden mer än på processer och fasta ramar, vi tror det skapar engagerade och stolta medarbetare. Du kommer att ha möjlighet till personlig utveckling och du blir en viktig del i vårt framgångsrika team!

Kontaktinformation: Angelica Stridsberg, Koncernredovisningschef [email protected]


Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka in ansökan

snarast. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Välkommen med din

ansökan!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons