Handläggare till uppdrag för hållbart resande
Bemannia 12 dagar kvar Sundbyberg
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-02

Vill du vara en del av arbetet för ökad kapacitet av bland annat persontåg på våra järnvägaroch därmed smidigare arbetspendling? Då har du möjligheten här!

Om uppdraget

Vi söker en Handläggare till ett roligt och utmanade uppdrag till vår kund vars uppdrag är att planera långsiktigt gällandetransportsystemetför vägtrafik, järnvägstrafik, sjöfart och luftfart. Detta konsultuppdrag avser starta 2024-11-04 och ska pågå till och med2025-11-03 med chans till förlängning, omfattning 100%. Arbetet utförs i kundens lokaler i Sundbyberg med möjlighet till distansarbetet upp till 40% enligt överenskommelse med ansvarig på plats.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer vara delaktig i ett projekt kallat Ostlänken gällande ett utbygge av en järnväg där det krävs markåtkomst vilket sker dels via lagakraftvunna järnvägsplaner, via lantmäteriet eller genom att teckna avtal. Din del i arbetet avser att stödja enheten Teknik miljö och fastighet, med inriktning mot funktionen markåtkomst inom projektet Ostlänken.

Arbetsuppgifter du kommer hantera är att läsa inkomna fastighetsvärderingar eller beslut om ersättningar från Lantmäterietsamt registrera ersättningarna i datasystem. Handlägga ersättningsavtal för markåtkomst beträffande ersättning till fastighetsägare. Inhämta uppgifter för att skapa utbetalningar till fastighetsägare och handlägga utbetalningar till fastighetsägare. Handlägga inkomna skadeersättningar inom markåtkomst och diarieföra avtal och erforderliga handlingar.

Vidare exempel på arbetsuppgifter du kan komma att hantera:

  • Stödja funktionen markåtkomst i diverse administrativa arbetsuppgifter
  • Vid förfrågningar söka och ta fram avtal och vidarebefordra via e-mail, post- och budförsändelser
  • Uppdatera och ajourhålla förteckningar för funktion markåtkomst
  • Svara för samordning och utveckling inom det egna arbetsområdet, t.ex. upprätta ochuppdatera rutinbeskrivningar och processkartor
  • Assistera med följebrev, e-post, samt allmän posthantering och expediering
  • Vid behov svara för protokoll och kallelser, delta vid möten
  • Vid behov läsa och granska avtal med avseende på administrativt sakinnehåll.
  • Samordna utlämnande av allmänna handlingar och att utlämnade sker enligt Trafikverkets rutiner
  • Administrera utskick för fältundersökningar
  • Kontering och kontrollattest av fakturor
  • Kontakter med fastighetsavdelning, förvaltningsentreprenör och skogsförvaltare
  • Dialog med hyresgäster och arrendatorer
  • Planera för uppsägning/villkorsändring av hyres- och arrendeavtal
  • Dialog med produktionsprojekt om övertagande av inlösta fastigheter
  • Bereda beslut om investeringar/åtgärder på inlösta fastigheter
  • Administrera bokning av mötesrum och kringutrustning
  • Medverka i introduktion av nya medarbetare på arbetsplatsen

Dina kvalifikationer

  • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område
  • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande

  • Minst ett års erfarenhet av myndighetsutövning*
  • Minst ett års erfarenhet av ekonomiska- eller avtalsfrågor inom fastighetsområdet*
*De meriterande kraven måste kunna styrkas av referenser som kan kontaktas och verifiera uppgifterna.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16 oktober

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 070 939 75 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons