Kommunvägledare till Servicecenter/Kommunsupport
Örebro Kommun 5 dagar kvar Örebro
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida orebro.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-10-01

Vill du arbeta med att underlätta och göra skillnad i örebroarnas vardag? Och dessutom få arbeta i ett gäng med fantastiska kollegor? Då har du nu möjligheten att söka dig till oss och arbeta som kommunvägledare på Örebro kommuns servicecenter! Om tjänsten Som kommunvägledare arbetar du med att ge vägledning, svara på frågor och lämna information om kommunens verksamheter till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun. Du arbetar utifrån en helhetssyn med fokus på att ge bästa bemötande och service i varje kontakt. Arbetsdagen är schemalagd och du utför uppdraget via telefon och dator.  Huvudsakliga arbetsuppgifter: • besvara frågor, lämna information om kommunens verksamheter och ge vägledning till medborgare och/eller anställda inom Örebro kommun via telefon och mejl • guida medborgare i att använda digitala tjänster  • göra bedömningar om ärenden ska hanteras direkt eller föras vidare enligt fastställd rutin • dokumentera i olika verksamhetssystem Om arbetsplatsen Servicecenter har två delar, en extern och en intern. Den externa är medborgarnas ingång till kommunens verksamheter och den interna är Örebro kommuns anställdas ingång till kommunsledningsförvaltningens avdelningar. Vi arbetar på uppdrag av kommunens alla verksamheter. Vi är ca 55 personer som arbetar på Servicecenter och vi tillhör Kommunikationsavdelningen inom Kommunledningsförvaltningen, vars uppdrag är att ge stöd åt nämnder och förvaltningar. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Som kommunvägledare behöver du vara trygg, stabil och kunna skilja på det personliga och professionella. Du är intresserad av att hjälpa andra och är bra på att bemöta olika människor utifrån deras individuella behov och förutsättningar. Du samarbetar bra med andra och kan kommunicera på ett tydligt sätt. Du är ansvarstagande, kan prioritera och vara flexibel. Du har lätt för att ta till dig förändring och har en vilja att bidra till utveckling. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kompetenskrav: • examen från gymnasieutbildning som bedöms relevant för tjänsten • minst 6 månaders aktuell och relevant erfarenhet av arbete i kundtjänst och/eller support via telefoni och mejl  • dokumenterad erfarenhet av digitala arbetssätt, informationssökning och att använda ett eller flera olika digitala system parallellt. (t.ex. ärendehanteringssystem, fakturasystem, personalsystem, m.m.) • goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: • erfarenhet av arbete i kontaktcenter eller servicecenter • erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning och vikariat Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde tillsvidaretjänsten: 1 november eller enligt överenskommelse. vikariat: 1 november eller enligt överenskommelse tom 26 oktober 2025 Antal tjänster: 5 Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Ansökan Sista ansökningsdag är 15 oktober. Löpande urval och intervjuer.  Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 5
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons