Om tjänsten

Besök hemsida eon.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-26

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Vi har en avgörande roll i energiomställningen och som en av Sveriges största nätägare är vår främsta prioritering att rusta elnäten för framtiden. För att förverkliga detta, men även hitta smarta lösningar här och nu, behöver vi bli betydligt fler kollegor som tillsammans arbetar för en hållbar tillväxt och en säker elförsörjning. Om rollen Vi på E.ON Energidistribution vill vara en del av de saker som helt enkelt fungerar utan att du behöver fundera på varför. Därför ser vi till att du har tillgång till el när och var du behöver det. Avdelningen Customer & Market inom E.ON Energidistribution ansvarar bland annat för vår marknadskommunikation, digitala tjänster, affärsutveckling och kundvård. Den består av tre grupper; Customer Marketing, Customer Development och Key Account Management. Avdelningen brinner för E.ONs övergripande mål om ett hållbart samhälle med nöjda kunder och medarbetare.  Du kommer att tillhöra gruppen Key Account Management som idag består av 10 medarbetare som ansvarar för vår kundvård och rådgivning mot våra större kunder. Som Account Manager hos oss kommer att främst arbeta med kundvård och rådgivning för våra befintliga anslutna kunder. Detta gör du genom att bygga långsiktiga relationer och att aktivt träffa våra kunder, företrädelsevis digitalt, men resor kan förekomma. Du är väl insatt i kundens energisituation och affär, idag och framåt, och använder dig av hela E.ONs breda kompetens för att hitta det som skapar värde för kunden.   Vi söker Vi tror att du tidigare arbetat inom energiområdet eller inom infrastrukturområdet, kanske med försäljning av tekniska lösningar eller projektledning. Om du har en utbildningsbakgrund inom energi-, energiteknik eller ekonomi blir vi extra nyfikna på dig. Du älskar att bygga relationer och att tillsammans med dina kunder utveckla deras affär. Vi är måna om att som team gå mot ett mer digitaliserat och datadrivet arbetssätt, och hoppas att du delar vårt intresse för nya idéer och metoder.   Förhoppningsvis motiveras du av att se resultat genom lönsamma affärer som både E.ON, kunden och samhället vinner på – om så är fallet kommer du att både trivas och vara framgångsrik i den här rollen. Du kommer att erbjudas en roll med ett brett ansvarsområde där du med din affärsmässighet, engagemang och tekniska kreativitet får chansen att leda våra affärer och våra kundrelationer till nya nivåer!  Din blivande chef, Hampus Enulf, ser fram emot att välkomna dig till teamet och ge dig möjligheter att utvecklas hos oss på E.ON! Teamet tillsammans med Hampus, har etablerat en öppen och inkluderande kultur. De visar betydande förtroende till varandra och tror på principen om frihet under ansvar. Välkommen att söka och vara med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är den 10:e oktober.  För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef: Hampus Enulf, +46 702 904539 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425 Carl-Johan Johansson, Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons