Enhetschef till hemtjänsten
Salems kommun 18 dagar kvar Salem
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida salem.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet. Arbetsbeskrivning Vi söker utvecklingsinriktad och erfaren enhetschef till hemtjänsten. Som enhetschef bedriver du en effektiv verksamhet med hög kvalitet inom de ekonomiska ramarna. Du ansvarar för att insatser inom SoL och HSL verkställs. Som chef inom hemtjänsten har du verksamhets-, ekonomi-, personal-, och arbetsmiljöansvar. Du har också ansvar för nattpatrullen, larm och turbundna resor. Till din hjälp har du tre stycken gruppledare, en larmansvarig och en samordnare samt 72 tillsvidareanställda medarbetare.  Hemtjänsten har idag 350 brukare varav 225 har dagliga besök.   Du har stort självbestämmande över ditt arbete men arbetar samtidigt i nära samarbete med kollegor och verksamhetschef samt är en del i ledningsgruppen för äldreomsorgen i Salem. Där förväntas du bidra till utvecklingen av hela äldreomsorgens verksamhet i Salem. I ditt uppdrag ingår att se till att hemtjänstens vård och omsorg bedrivs personcentrerat.  Som ledare arbetar du för en miljö som präglas av prestigelöshet, glädje, delaktighet och kundnytta. Du kommer att arbeta med att utveckla verksamheten efter nya Socialtjänstlagen.  Vi har chef i beredskap, vilket innebär att vi har rullande schema för tillgänglighet över kväll/natt och helger. Kvalikationer Vi söker dig som har relevant högskoleexamen. Vi vill att du har några års erfarenhet från liknande uppdrag med personal-, ekonomi och verksamhetsansvar.   För att lyckas i ditt uppdrag behöver du vara trygg och kunna arbeta självständigt, du kan prioritera och du har ett strukturerat arbetssätt. Du har lätt för att skapa relationer både internt och externt samt ett driv i att skapa en väl fungerande hemtjänst både ur ett brukar- och medarbetarperspektiv. Du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Ditt ledarskap präglas av närvaro, delaktighet, tillit och engagemang. Utöver detta hanterar du såväl sakfrågor som medarbetare på ett professionellt sätt. Socialförvaltningen arbetar aktivt med välfärdsteknik och digitalisering för att klara vårt uppdrag. Du behöver därför vara väl förtrogen med att arbeta i digitala system. Vidare ska du behärska svenska i tal och skrift. Anställningsvillkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast 2024-10-13. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons