Fastighetstekniker
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Fastighetstekniker är en central befattning på Optimal Service, då teknisk drift, tillsammans med fastighetsförvaltning och fastighetsskötsel, utgör en av tre tjänstegrenar som erbjuds företagets kunder. Merparten av företagets kund avtal innehåller ansvars områden inom teknisk drift.

Är du noggrann, effektiv, prestigelös, självgående, relation skapare och duktig på det du gör...? Har du ett stort intresse för teknik.

Då kan du bli vår nästa kollega som fastighetstekniker. Du kommer att ha daglig dialog med kunder & hyresgäster och arbeta självständigt med stort eget ansvar. För att lyckas i rollen ser vi att du har god social förmåga, är målmedveten och drivs av att skapa mervärde för såväl kunder som kollegor.

Ansvar och befogenheter

  • Ansvarig för all teknisk drift
  • Ansvarig för driftsoptimering i nära samarbete med Optimal Service och ansvarig teknisk förvaltare.
  • • Utföra tillsyn- & skötselpunkter, enligt kundavtal inom arbetsområde teknik
  • • Utföra Felavhjälpande Underhåll enligt inkomna arbetsordrar inom arbetsområde teknik
  • • Avrapportera utförda arbeten & arbetstid via interna digitala verktyg
  • • Medverka till merförsäljning när detta är applicerbart
  • • Kostnadsmedvetenhet gällande interna & kunders kostnader
  • • Viktig information och avvikelser kring enskilda arbeten kommuniceras till Regionchef och förvaltningsansvarig
  • • Förhålla sig till interna regelverk, riktlinjer och policys
  • • Medverka i företagets tekniska arbetsgrupp och jourteam

Kompetenskrav

  • Teknisk utbildning inom fastighetsteknik/drift är ett krav. Bifoga utbildningsbevis
  • Minst 2-4 års tidigare erfarenheter med liknande arbetsuppgifter och goda referenser
  • God social kompetens och bra på att kommunicera
  • Bidraga till en god stämning mellan kollegor och ut mot kund
  • Flytande svenska i tal & skrift

Meriterande

• God kunskap inom driftsoptimering, styrsystem, digitala förvaltningssystem(Tex. DeDu, Vitec m.fl.) och IT/Data.


Övriga krav:

  • Boende i Halmstad eller närområde.

Vi ser framemot din ansökan snarast, då intervjuer och selektering kommer att ske fortlöpande.

Optimal Service grundades 2005, 90 anställda, omsätter ca 75 MSEK, Lokala kontor i Göteborg, Uddevalla/Fyrbodal, Borås/Sjuhärad, Halmstad och Malmö. Huvudkontoret är beläget i Mölndal, Tilldelades Dagens Industris Gasellpris 2018 & 2019, ISO-certifierades inom miljö och kvalitet 2021. Sedan 2021 är Optimal Service en del av PHM Group- en ledande nordisk koncern inom fastighetsdrift och förvaltning. PHM består över 100 bolag varav samtliga har en stark lokal förankring i sina respektive regioner. PHM omsätter ca. 5500 MSEK och har över 5700 medarbetare. Med ledord som genuint engagemang, kompetens, optimal service och flexibilitet levererar Optimal Service Teknisk förvaltning & drift, Ekonomisk förvaltning och komplett fastighetsskötsel.

Våra kunder består av kommersiella fastigheter & bostadsrätter. Hallarna har över 80 butiker och blev utsett till Sveriges bästa köpcentrum 2019.

Du hittar mer information om Optimal Service på våran hemsida.

Välkommen med din ansökan!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons