Lönespecialist
Holmen 13 dagar kvar Norrköping
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida holmen.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-25

Ett smart och meningsfullt valUtvecklingsorienterad Lönespecialist med kunskap om tid och schemahantering Är du en lagspelare som gillar utmaningar och förändringar? Vill du bidra med ditt engagemang och dina kunskaper för att utveckla en löneavdelning i toppklass? Då kan du bli vår nya kollega! Din nya arbetsplats Holmens People Service ansvarar för koncernens lönehantering och vi finns placerade på flera orter, Iggesund, Hallstavik, Norrköping, Kroksjön och Örnsköldsvik. Här jobbar vi nära chefer och medarbetare och är en viktig och uppskattad del av verksamheten. Vi har en stor samlad kompetens som skapar trygghet kring lönefrågor i organisationen. Vi söker nu två Lönespecialister med placering i Norrköping, där vi sitter centralt i vackert belägna lokaler vid Strömmen med bara några minuters promenad till resecentrum. Din framtida utmaning Under våren har Holmen har bytt HR och lönesystem och du kommer in i en spännande period där vi nu håller på att sätta våra nya arbetssätt. Vi söker dig med stort systemintresse som kan bidra i transformationen till en mer digitaliserad arbetsplats. Ser du dig själv i en roll där förändring står i fokus är det här något för dig, då vi just nu är i processen att skapa nya strukturer och arbetssätt. För att lyckas i rollen Du är ansvarstagande och noggrann med förmåga att planera och prioritera uppgifter utifrån leveranstidpunkter. Hög integritet är en självklarhet och du är van vid att arbeta strukturerat och effektivt med servicekänsla. Du har ett eget driv till utveckling och förbättring, både vad gäller teknik och rutiner. Du förväntas vara nyfiken och intresserad av att lära och dela med dig av din kunskap och därmed bidra till en positiv teamkänsla. Vi söker dig som har: • Ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå, yrkeshögskoleutbildning inom Lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet • 3–5 års erfarenhet av arbete med löneadministration • Erfarenhet av att arbeta i tid- och schemasystem • Vana av att tolka kollektivavtal, både på tjänstemanna- och kollektivsidan • Goda IT kunskaper i Officepaketet framför allt i excel samt stor vana av att jobba i HR- och lönesystem samt tidssystem. Det är meriterande ifall du har erfarenhet från att tidigare arbetat i HR Plus 8, ProMark samt Cornerstone • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska Vi erbjuder dig Detta är ett unikt tillfälle för dig som vill jobba inom ett internationellt företag, i en verksamhet som kännetecknas av ett utvecklande ledar- och medarbetarskap och med ett ständigt hållbarhetsfokus. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Vi är stolta över att kunna erbjuda trevliga kollegor, intressanta uppdrag och utvecklingsmöjligheter i en givande arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan senast 10 oktober och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.   Vi får skogen att växa och ge Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons