Avgiftshandläggare
Tranås kommun 18 dagar kvar Tranås
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-24

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna.

Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet.

OM ARBETSPLATSEN
Socialförvaltningen arbetar med människor genom livets alla delar och skapar bättre förutsättningar för människors livskvalité. Vi ansvarar för omsorg för äldre, personer med funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Som en del av förvaltningen får du vara med och göra Tranås bättre för våra kommuninvånare genom att ge stöd i deras vardag. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet i Tranås kommun.

Utredningsenheten, Äldre & Funktionsnedsättning, består av 10 engagerade handläggare. Arbetet på enheten leds av områdesspecifika gruppledare samt en enhetschef. Du kommer rapportera till enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter är handläggning av avgifter inom äldre- och funktionsnedsättningsomsorgen. Avgiftshandläggning är en myndighetsutövning och innefattar att utreda och beräkna avgifter samt ta erforderligt beslut om avgifter inom området.

Avgiftshandläggaren ansvarar för den månatliga debiteringen av enhetens avgifter. Avgiftshandläggaren genomför årliga uppräkningar och justeringar av avgifter och hyresavgifter inom området. Ansvarar också för uppdatering av hemsida och riktlinjer för avgifter i ledningssystem.

Avgiftshandläggaren ansvarar för att lägga fram förslag till nämnd på revidering av riktlinjerna gällande avgifter inom äldre- och funktionsnedsättningsomsorgen samt lägga fram förslag till kommunfullmäktige på förändrade avgifter.

Vissa övriga administrativa uppgifter kan förekomma inom berörda områden

Enheten använder systemstödet Combine och debitering sker i Visma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig alternativt dokumenterad erfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser det som meriterande med kunskap inom socialtjänstens uppdrag och dess lagstiftning.

God datorvana och förmåga att hantera system är ett krav för tjänsten. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.

För att passa i rollen tror vi dessutom att du är:

  • Flexibel: Har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter.
  • Tydlig: Kommunicerar på ett tydligt sätt i både tal och skrift.
  • Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.
  • Initiativtagande: Tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat.
  • Serviceinriktad: Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.

Tillträde omgående eller efter överenskommelse.

LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.

Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.

ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons