Personalplanerare
Vy Buss AB 21 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida vy.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-24

Vygruppen är en nordisk transportkoncern med cirka 11 600 anställda och en årlig omsättning på över 18 miljarder kronor. Vårt samhällsuppdrag är att erbjuda attraktiva, kollektiva transportlösningar på ett hållbart sätt, och visionen är "Vy gör det enkelt att välja miljövänligt". Det ska vi uppnå genom att ge våra kunder bra upplevelser varje dag, vara branschledande inom innovation, vara effektiva och pålitliga i allt vi gör, och ha engagerade och kundorienterade medarbetare. Vy har verksamhet inom tåg, buss, gods och resor i Norge och Sverige. Beskrivning Nu finns det möjlighet att arbeta och utvecklas tillsammans med oss i en av Nordens största transportkoncerner och bidra till att fler väljer ett hållbart resande. Vy Buss AB bedriver upphandlad kollektivtrafik och kommersiell busstrafik. Till vår kommersiella verksamhet, bestående av våra egna varumärken Vy flygbussarna och Vy bus4you, söker vi nu en personalplanerare.  Om rollen Vi söker en driven och metodiskt tänkande personalplanerare som inte bara kan hantera de dagliga operativa utmaningarna utan också lyfta blicken för att skapa långsiktiga lösningar och systematiska arbetssätt. I denna roll blir du en nyckelspelare för att säkerställa att vi har rätt personal på rätt plats, i rätt tid, och samtidigt utveckla våra processer och arbetsmetoder. Du tillhör ett team bestående av personalplanerare och trafikledare och rapporterar till Regionchef Nord. Placering Stockholm eller Göteborg. Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarsområden: .Proaktivt arbeta med daglig såväl som långsiktig personalplanering och schemaläggning för att säkerställa en kostnadseffektiv och korrekt bemanning. .Vidareutveckla systematiska och standardiserade processer för personalplanering och schemaläggning. .Tätt samarbete med platschefer och trafikledare för att skapa långsiktiga personalbehovsprognoser samt personalbalans. .Delta i arbetet med att förbättra arbetsflöden och implementera nya metoder eller rutiner som främjar effektivitet och kvalitet. .Säkerställa att alla lagar och regler, inklusive kör- och vilotidsbestämmelser, efterföljs. .Arbeta med ständiga förbättringar genom att analysera data och driva utvecklingsfrågor. .Delta i uppföljningen och rapporteringen av nyckeltal för att säkerställa att verksamheten följer budgeterade ramar och uppsatta mål. Kvalifikationer .Eftergymnasial utbildning inom Supply Chain, logistik eller liknande område. .Erfarenhet av verksamhetsplanering och personalplanering. .God kännedom om kollektivavtal, arbetstidsregler och kör- och vilotidslagstiftning. .Mycket god datorvana och erfarenhet av planeringsverktyg, exempelvis Hastus, samt goda kunskaper i Officepaketet (särskilt Excel). Personliga egenskaper Vi söker dig som har ett metodiskt, långsiktigt och och analytiskt tänkande, med en stark drivkraft att effektivisera och förbättra. Du har förmågan att lyfta blicken från dagliga operativa utmaningar för att bidra till verksamhetens långsiktiga mål. Du är noggrann och ansvarstagande.  Du behöver ha förmåga att behålla helhetsperspektivet samtidigt som du hanterar hastigt uppkomma situationer t.ex. vakanser som behöver tillsättas. Du behöver därmed kunna skifta mellan olika arbetsuppgifter och kunna hantera tidspress på ett balanserat sätt. Du tycker om mötet med andra människor då det i tjänsten ingår att ha kontakt med förare, chefer som andra kollegor ute i verksamheten. Du har förmåga att bygga förtroendefulla relationer och bidra till ett bra samarbetsklimat. Detta förutsätter förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt, både muntligt och skriftligt.   Vi erbjuder En bra arbetsmiljö med härliga arbetskamrater på en arbetsplats mitt i centrala Stockholm. Vy Buss erbjuder flera förmåner som friskvårdsbidrag, förmånliga försäkringar och rabatter på produkter. Bra att känna till Arbetsvillkor följer enligt Tjänstemannaavtalet för transportbranschen. Individuell lönesättning. Resor i tjänsten förekommer i samband med arbete på våra depåer.  Som en del av vårt säkerhetsarbete föregås anställningsförhållande av alkohol-och drogtest som utförs av anlitad företagshälsovård. Löpande under anställning förekommer det slumpvisa alkohol och drogtester. I samband med anställning kan vi komma att be dig visa upp ett utdrag från polisens belastningsregister. Tjänsten är en tillsvidareanställning, omfattning 100 % med en inledande provanställning under sex månader. Urval sker löpande, därför välkomnar vi din ansökan snabbast möjligt! Kontaktinformation Patrick Bretschneider, Regionchef Nord, [email protected] Arbetsplats Klarabergsviadukten 72 111 64 Stockholm

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons