Avtalscontroller
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-23

Uppdraget som avtalscontroller handlar om att koordinera och leda organisationens arbete med avtal, i detta ingår löpande förvaltning och uppföljning av tilldelade avtal. Du kommer även analysera genomförda upphandlingar för att hitta förbättringsområden samt bidra till utvärderingsprocessen vid pågående upphandlingar.

Förväntat resultat Genomföra utredningar av leverantörer och säkerställa att de under avtalsperioden uppfyller t ex. kreditvärdighet, försäkringskrav och i avtalet överenskomna nivåer. Utifrån interna kontrollrutiner genomförs årligen stickprovskontroller på ingångna avtal mot en på förhand framtagen checklista. Leda och vara kallande i entreprenadupphandlingsrådet som samlar förvaltningens avdelningar. Vidare innefattar tjänsten att säkerställa att samtliga krav i avtalen uppfylls och att rutiner och processer internt på förvaltningen följs och att avvikelser hanteras på rätt sätt. Stötta vid uppföljnings- och driftsmöten. Ansvarig för indexering av ramavtal samt vår interna avtalsdatabas. Säkerställa att aktiva beslut om avtal tas av avtalsägaren, säga upp eller förlänga enligt respektive avtalsperiod. Vara ett stöd till avdelningarna vid direktupphandlingar och avrop från befintliga avtal. Stötta avtalsägare och avtalsförvaltare med frågeställningar med anledning av upphandlingar och tecknade avtal.

Skallkrav

  • Relevant högskoleutbildning: Konsulten ska inneha en examen från högskola eller universitet inom områden som ekonomi, juridik, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning kopplad till avtalsförvaltning och upphandling
  • Minst 1-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter: Du ska ha arbetat som avtalscontroller, upphandlare eller liknande roll i minst 1-3 år. Under denna tid ska du ha genomfört ett flertal uppdrag som innefattar avtalsuppföljning, upphandlingar och avtalsförvaltning
  • Erfarenhet av uppföljning och förvaltning av avtal: Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att följa upp ingångna avtal, inklusive att säkerställa leverantörers efterlevnad av avtalade krav samt hantera eventuella avvikelser och förlängningar av avtal
  • Kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU): Du ska ha goda kunskaper i LOU och kunna tillämpa denna lag i sitt dagliga arbete
  • Erfarenhet av avtalsdatabas och system för avtalsadministration: Du ska ha erfarenhet av att arbeta i TendSign och Kommers

Börkrav

  • Meriterande med utbildning inom upphandling eller avtalsrätt
  • Meriterande med specifik utbildning eller kurser inom offentlig upphandling (LOU), avtalsrätt eller motsvarande
  • Meriterande med certifieringar inom upphandlings- och avtalsområdet, såsom CIPS (Certified International Procurement Professional) eller liknande, är önskvärda men ej obligatoriska
  • Meriterande med erfarenhet av offentlig sektor

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons