Transportkoordinator till Green Cargo!
Academic Work 29 dagar kvar Hallsberg
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-17

Ta chansen och bli en del av Sveriges ledande aktör inom järnvägslogistik som deras nästa transportkoordinator! Vi letar efter dig som är strukturerad och som trivs med att ha ansvar och att arbeta proaktivt för att säkerställa kvalitet och leveransprecision. Du kan vara den du söker till Green Cargo's nationella kontrolltorn i Hallsberg - skicka in din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval. OM TJÄNSTEN Med säkerhet och miljö i fokus är Green Cargo ett företag helt rätt i tiden och du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor där du får en roll med stort eget ansvar. I rollen kommer du att arbeta i ett team där ni tillsammans ansvarar för olika kunder och branscher hos Green Cargo. Arbetet och kommunikationen mot kunder sker främst via mejl men även via telefon. Du kommer att ta emot både beställningar och förbättringssynpunkter från kunder men främst arbeta operativt i Green Cargos system. Tjänsten är perfekt för dig som uppskattar en varierande arbetsdag med många kontaktytor. Många av Green Cargos anställda menar att en av de bidragande anledningarna till att de trivs så bra på arbetsplatsen är kollegorna. Tack vare storleken på kontoret i Hallsberg finns det dessutom flera olika avdelningar vilket gynnar dina utvecklingsmöjligheter och banar väg för en karriär inom organisationen. Detta är ett konsultuppdrag, du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Green Cargo. Därefter finns det goda chanser till förlängning. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantering administrativt och operativt av transporter till och från Europa * Avvikelse och ankomstavisera transporter för kunden * Operativ hantering av vissa tåg * Administrativt hantera farligt gods och specialtransporter * Hantera det administrativa flödet kring kundens transporter efter kontorstid * Boka och övervaka transporter * Proaktivt förebygga och förutse avvikelser som påverkar kunder VI SÖKER DIG SOM - Har en avslutad gymnasieutbildning - Har erfarenhet av kundservice och administration i någon form - Har god dator-och systemvana - Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då mail samt telefonkontakt kommer sker på båda språken Det är meriterande om du: - Har kunskaper i Excel och Outlook - Har arbetat inom logistikbranschen För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Tillitsfull - Stresstolerant - Ansvarstagande - Socialt självsäker - Intellektuellt nyfiken - Respektfull Övrig information: * Plats: Hallsberg, nära tågstationen * Start: omgående * Antal tjänster: 2 st * Omfattning: heltid. Skiftgång eller dagtid. Om du arbetar skift är dina arbetstider förlagda mellan måndag - söndag kl 06:00 - 21:15 med rullande 6 veckors schema. * Tjänsten kräver ett utdrag från det allmänna belastningsregistret Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons