Administrativ Verksamhetskoordinator
Skånes Kommuner 13 dagar kvar Lund
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-18

Skånes Kommuner är en medlemsorganisation för de 33 skånska kommunerna. Vi är en politiskt styrd organisation och vår styrelse består av förtroendevalda från våra medlemskommuner. Vårt uppdrag är främst att samordna, samverka och vara en samlad röst för kommunerna i Skåne. Detta för att våra medlemmar ska kunna nyttja sin gemensamma styrka. Vi är en organisation med starkt fokus på samarbete och effektivisering. Vi söker en Administrativ Verksamhetskoordinator till avdelningen för Hälsa, social välfärd och omsorg med vissa organisationsövergripande arbetsuppgifter som kommer att vara en nyckelspelare på kansliet, vara ett stöd i att optimera interna processer och externa nätverk. Du behöver ha ett högt servicefokus och förmågan att hantera flera uppdragsgivare inom organisationen. Om du är redo att ta dig an en varierad roll där du får vara en del av navet på kansliet samt trivs med att arbeta självständigt och administrativt då kan detta vara något för dig. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att organisera och koordinera möten och aktiviteter som involverar medarbetare från olika avdelningar samt externa aktörer. Din roll är central för att hålla samman vår organisation och kan innefatta alltifrån lokalbokningar till att förbereda underlag samt processer inom kommunikation. Du är i spindeln i nätet och steget före i administrativa delar i både avdelningen och med våra samarbetspartners. Som ansvarig för flera övergripande administrativa processer kommer du att knyta samman olika delar av vår organisation, vara behjälplig med protokoll samt arbetsuppgifter inom kommunikation. Du kommer att synka interna processer och identifiera synergier för att göra vår organisation ännu effektivare. Du är ansvarig för att administrera deltagarlistor och fungera som administrativt stöd för nätverk och tryggt arbeta i både teams, outlook och hela officepaketet. Du kommer att hantera evenemang, inbjudningar, lokaler, catering samt inköp. I rollen ingår också att uppdatera hemsidan, kalendarium, sociala medier samt skapa enklare kommunikationsunderlag. KVALIFIKATIONER Tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter och möteshantering. Stark organisatorisk förmåga och noggrannhet. Kommunikationsfärdigheter för effektiv intern och extern samverkan. Förmåga att förstå och förenkla komplexa interna processer. Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Intresse för att påverka och förbättra arbetsmetoder ÖVRIGT Om du är redo att ta dig an denna spännande utmaning och vara en del av vårt team, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din CV och ett personligt brev som beskriver varför du är rätt person för denna roll. Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas Tillträde enligt överenskommelse

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons