Ekonomiassistent till Econova, 50%
Skicka ansökan
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-09-17

Är du lättlärd och har tidigare erfarenhet inom ekonomiområdet? Då är du varmt välkommen med din ansökan till tjänsten som ekonomiassistent hos oss på Econova!

Om oss

Vi på Econova önskar möjliggöra en grön vardag och en hållbar utveckling för så många som möjligt. Med hållbarhet i fokus skapar Econova cirkulär nytta. Vi omhändertar restmaterial, som traditionellt ansetts vara avfall, och omvandlar det till nya produkter och erbjudanden. Olika materialströmmar blir med vår hjälp nya möjligheter och skapar samhällsmässiga vinster. Vi ser till att de återvunna restmaterialen får nya avsättningar, exempelvis som biobränsle eller jordprodukter. Våra kunder är allt från stora internationella industrikoncerner, till privatpersoner som vill göra fint i sina egna trädgårdar. Våra trädgårdsprodukter hittar du bland annat under det välkända varumärket Weibulls och vi är även producent av Private Label till trädgårdsbranschen i Skandinavien. Koncernen Econova omsätter ca 600 MSEK och har cirka 140 anställda. Vårt huvudkontor finns i Åby utanför Norrköping. Läs mer på www.econova.se och www.weibulls.com.

Om tjänsten

Då vår nuvarande ekonomiassistent ska börja studera på deltid söker vi någon som kan arbeta med ekonomi hos oss på 50%, med omgående start fram till 14 mars 2025.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Skicka och registrera betalningar
  • Bankavstämningar
  • Utskick av inkassokrav
  • Scanna leverantörsfakturor

Arbetet sker huvudsakligen i ekonomisystemet IFS. Vid behov kan andra administrativa inslag bli aktuella och vi söker dig som har förmåga att ta egna initiativ och som själv har blick för när du behöver ta dig an nya arbetsuppgifter.

Du kommer att vara anställd som konsult via OnePartnerGroup, men arbeta på plats hos Econova i Norrköping. Arbetstid är vardagar kl. 07:30-11:30, med viss möjlighet till flextid efter introduktionen.

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom ekonomiområdet och av både leverantörs- och kundreskontra. Du behöver goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystemet IFS ser vi som meriterande. För att kunna bemöta både kunder och leverantörer uttrycker du dig väl i svenska och engelska i både tal och skrift. Som person är du lättlärd, självgående, noggrann och har lätt för att ta egna initiativ.

Tjänst: Visstid med tillträde senast 7 oktober 2024. Uppdraget sträcker sig till 14 mars 2025.
Omfattning: 50%, förlagd arbetstid till förmiddagar på vardagar
Placering: Åby

Övrigt

Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Vid frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Rebecka Karlsson på mejl via [email protected] eller på tel. nr 0730496812. Vi tillämpar löpande urval.

Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons