OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Junior Operativ Inköpare
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Inköpare Operativ inköpare
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Bileko Car Parts (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Company med ca 180 medarbetare som ansvarar för sortiment, inköp och logistik

Navet i erbjudande handlar om att möjliggöra mobilitet – för bilkunder som vill röra sig tryggt och säkert på vägarna, för verkstadsägare som vill utveckla sin affärsverksamhet och för medarbetare som vill växa och nå nya, professionella höjder. Av Sveriges ca 5 miljoner bilar, så tar vi hand om ca 1 miljon – årligen – oavsett motor.

Vi är Sveriges ledande aktör på eftermarknaden för fordon. Vi tror på varje kunds frihet att själv välja service- eller reparationspartner.

Mekonomen Company Sverige är en del av börsnoterade MEKO. Mekonomen Company är en hälsosam arbetsplats driven av glädje och entreprenörskap.

Din roll

I rollen som Junior Operativ Inköpare kommer du att hantera kundflödet genom att dagligen arbeta externt mot kunder. Du kommer att hantera artiklar i systemet, hantering av beställningssortiment och ta emot kundförfrågningar. Du kommer att ha uppföljningssamtal med leverantörer och upprätta fakturor gentemot kund.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Hantera beställningssortiment
  • Hantera kundförfrågningar
  • Hantera inköp mot leverantörer
  • Utföra fakturering inom ramen för beställningssortimentet
  • Kommunikation med kunder och leverantörer på daglig basis

Placering: Strängnäs.

Omfattning: Heltid/100%

Arbetstider: Kontorstider (8:00-17:00) med möjlighet till flext

Anställningsform: Tjänsten är ett konsultuppdrag via Clevry där du kommer täcka upp för ett föräldravikariat hos Bilkeo i ett år. Detta innebär att du kommer vara anställd via Clevry men jobba ute hos Bileko under hela uppdragets gång.

Period: Slutet av november/början av december 2024 till sista januari 2026

Din profil

Vi söker efter dig som är serviceminded och tidigare arbetat inom kundtjänst eller en annan supportroll. Det är meriterande om du har studerat inom inköp/ logistik eller tidigare arbetat inom logistikbranschen men inget krav för tjänsten. Det är en fördel för rollen om du har en god systemvana med dig från Microsoft AX och Excel. Det är viktigt att du brinner för att hjälpa människor och ständigt vill utvecklas. Som person ser vi gärna med att du är en teamplayer, strukturerad, lösningsorienterad och lyhörd. Ett krav för tjänsten är att du behärskar det svenska och engelska språket flytande i tal och skrift.

Mer om Mekonomen Company:

Tillsammans är vi 1700 kollegor som driver vår affär framåt. Vi förenas av höga ambitioner och värden som vi alltid har med oss i vardagen: respekt, engagemang och kunden i fokus.

Från vårt högautomatiserade centrallager i Strängnäs försörjer vi våra 200 expresslager och verkstäder över hela landet. Vi är stolta över blixtsnabba leveranser i ett distributionsnätverk som med stark lokal förankring hjälper företag och privata bilägare med reparationer och service. Eller med en ny takbox, ett bilschampo eller annat tillbehör från våra välsorterade butiker.

I grund och botten är vi ett av Sveriges absolut vassaste e-handelsbolag med 80% digitala orders, och leverans på 1–2 timmar via våra egna 320 budbilar.

Elbilar är en del av vår vardag och utvecklingen går fort. Vi på Mekonomen Company tar ett stort ansvar i att utbilda våra redan kunniga tekniker i att även vara trygga i att hantera en hybrid- eller elbil. Utbildningen sker via vår ambulerande akademi. I tillägg till denna, så har vi 4 gymnasieskolor som möjliggör välutbildade medarbetare även i framtiden. På detta sätt säkerställer vi att privatpersoner, kommuner, leasingbolag, statliga instanser och leasingbolag tryggt och säkert kan erbjudas service även av laddbara fordon via våra verkstäder.

Mekonomen Company Sverige är en del av börsnoterade MEKO. Mekonomen Company är en hälsosam arbetsplats driven av glädje och entreprenörskap.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocesssamarbetar Mekonomen Companymed konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vipå Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Anna på mejlen:[email protected] Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-09-17
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb