Ekonom med fokus på e-handel
Burlövs kommun 17 dagar kvar Burlöv
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-16

Burlöv är en spännande kommun i tillväxtregionen mellan Malmö och Lund. Vi har en nära organisationskultur som möjliggör och betonar samarbete, innovation och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans utvecklar vi verksamheten och skapar värde för våra medborgare. Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv? ARBETSUPPGIFTER Ekonomiavdelningen i Burlövs kommun söker en ekonom med uppdrag att leda utvecklingen av kommunens arbete med e-handel. Burlövs kommun under de senaste åren tillbaka implementerat e-handel inom ett antal verksamheter inom kommunen. I uppdraget som ekonom ska du ansvara för det fortsatta arbetet med att utveckla e-handel i kommunens övriga verksamheter. De kommande åren är ambitionen att ansluta fler leverantörer och öka inköpsvolymen inom e-handeln. Utöver det förväntas du delta i olika utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet samt delta i bokslutsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvarig för att kommunens e-handel utvecklas och får ökade inköpsvolymer • Leverantörsanslutning och dialog med e-handelsleverantörer • Löpande utbildning och stöd inom e-handel till berörda verksamheter • Kontinuerlig utveckling och dokumentation av arbetsprocesser relaterade till e- handel • Regelbunden uppföljning av inköpanalys och statistik • Delaktig i bokslutsarbetet, löpande bokföring, uppbokningar, avstämningar, uppföljning, analys och intern kontroll • Delaktig i olika utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom något av områdena så som e-handel, projektledning, implementering av nya system och systemutveckling. Du är noggrann, strukturerad och analytisk i ditt arbete. Du gillar att ta initiativ och vill bidra till verksamhetsutveckling. Vi ser det som meriterande om du har: • Kunskap och tidigare erfarenhet inom e-handel • Kunskap och erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av redovisningsfrågor inom offentlig sektor • Tidigare erfarenhet av att arbeta i Proceedo Då rollen kräver många kontakter både inom och utanför kommunen, ställs höga krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Rollen kräver också hög servicekänsla och en pedagogisk skicklighet. Du trivs med att jobba både självständigt och i team. En viktig del av arbetet kommer att vara att utveckla e-handel och öka andel elektroniska beställningar i kommunen. Du kommer att ha stora möjligheter att själv forma arbetet. Du som söker till oss ska ha en högskoleutbildning inom ekonomi och/eller IT eller annan utbildning på eftergymnasial nivå som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vill du veta mer om Burlövs kommun välkomnar vi dig till www.burlov.se. Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Om du har skyddade personuppgifter, kontakta ansvarig för rekryteringen enligt annonsen för besked om hur du ska gå till väga för att skicka in dina ansökningshandlingar.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons