Löneadministratör
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-16

Har du erfarenhet av Löneadministration och är på jakt efter nya möjligheter? Vi söker nu en ny stjärna inom just Lönehantering. Tjänsten är en direktrekrytering till vår kund i Nordvästra Skåne.   Om jobbet I rollen som Löneadministratör kommer du att arbeta tillsammans med kollegor på din avdelning med att supportera hela lönefunktionen. Du kommer bland annat att ansvara över registreringar i olika system, skapa och hantera rapporter, hantering av reseräkningar, löneberäkningar och liknande löneadministrativa arbetsuppgifter.   Om dig Vi söker efter en glad och serviceinriktad person till vårt team. Du måste kunna hantera stress och ändå vara trevlig och leverera på hög nivå. Du måste vara lojal och noggrann i ditt arbete för att minimera misstagen. Du måste hantera det svenska språket i skrift och tal. Kan du engelska och något annat språk så är det meriterande och även om du arbetat på en liknande arbetsplats och har erfarenhet ifrån Transportbranschen. Vi ser gärna att du har en utbildning med inriktning mot löneadministration och några års erfarenhet inom löne- och personaladministration inom transport- och logistikbranschen. Alternativ har arbetslivserfarenhet och/eller utbildning som bedöms likvärdig. Du bör även vara självgående i hantering av TransPA/AGDA, Office paket och Teams. Vidare ser vi även att du har erfarenhet från transportavtalet. Som person är du prestigelös, självständig och noggrann. Du är även serviceinriktad och besitter en pedagogisk förmåga i interaktion med kollegor, både arbetare och tjänstemän. Vi ser även att du är positiv, har god analytisk förmåga samt lätt för att organisera och planera ditt arbete.   Viktigt för tjänsten är: • Utbildning inom löneadministration, alternativ en utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdiga • minst 2 års erfarenhet inom löne- och personaladministration • Mycket goda kunskaper inom Officepaketet och teams • Kan obehindrat kommunicera på svenska och engelska i tal såväl i skrift. • Meriterande om du har arbetat i TransPA och Agda • Mycket meriterande om du kan andra språk såsom serbokroatiska, polska mm Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.   Arbetet bedrivs på kunds huvudkontor, främst kontorstid (8.00-17.00 eller 7:00-16:00 mån-fre).   Du erbjuds: · Ett ansvarsfullt men fritt arbete med kompetenta kollegor · Arbete i ett tryggt företag i tillväxt · Tillsvidare med 6 månaders provanställning.   Vi tillämpar löpande rekrytering och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.   Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Siri Hanssen, [email protected]  Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail.  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]    Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons