HR-administratör till kund i Göteborg
Bemannia 2 dagar kvar Göteborg
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-13

Har du minst ett års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör och goda kunskaper i lönesystemet Personec? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget

Vi söker en HR-administratör till vår kund i Göteborg som är verksam inom den offentliga sektorn. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som är medstart omgående och pågår till den 30:e december 2024. Tjänstgöringsgraden är 100 % och du arbetar vid kundens kontor i centrala Göteborg på vardagar under kontorstider. Dina arbetsuppgifter

Som HR-administratör kommer du att tillhöra kundensenhet HR Stöd. På enheten kommer du arbeta tillsammans med fyra andra HR-administratörer men även med 12 HR-specialister,där ni har olika uppdrag och ansvar. I din roll som HR-administratör kommer du att arbeta med att stötta och kontrollera chefer när det gäller:

  • Löneadministrativa processen och löneskulder
  • Ansvara för behörigheter i behörighetssystemet Neptune
  • Uppdatering avorganisationsträdet i personalsystemet Personec
  • Säkerställande av korrekt hantering gällande varselbrev ochföreträdeslista utifrån bestämmelserna i LAS (Lag om anställningsskydd)

Andra förekommande arbetsuppgifter men imindre utsträckning är fakturahantering, personalarkiv, kostnadskontroll, arbete kopplat till kundenspersonalförmånsportal och vissa pensionsfrågor. Utöver nämnda arbetsuppgifter är det inte ovanligt att små eller storauppdrag kopplat till HR-administration dyker upp och behöver utföras med kort varsel.

Dina kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning personal/HR eller likvärdig utbildning
  • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör/HR-administratör
  • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
  • Kunskaper om HR-system (exempelvis Personec, TimeCare med flera)
  • Kunskaper om lagar, förordningar och avtal på området

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 20/9 2024.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons