Konsulten ska kunna arbeta självständigt med utförande av inköpsrelaterade uppgifter, exempelvis:
Genomföra förnyad konkurrens och avrop på DIS-avtal
Granska fakturor och sammanställa analyser
Genomföra arbetsmoment inom upphandling, exempelvis: enklare marknadsanalys utifrån andra upphandlingar samt utreda specifika frågeställningar och arkivering och diarieföring
Genomföra förlängningar och indexregleringar
Förbereda allmänna handlingar
Besvara enklare avtalsfrågor från verksamheten
Kvalifikationer:
Konsulten ska ha arbetat inom inköp under minst två för en upphandlande myndighet eller enhet.
Konsulten ska ha examen inom eftergymnasial utbildning, exempelvis YH-utbildning eller 2-årig högskoleutbildning.
Konsulten ska ha tidigare utfört liknande uppdrag
Omfattning: Uppdraget avser minst 60% beläggning från avtalsstart den 1 februari. Som mest omfattar uppdraget 80%. Konsult ska vara på plats i beställarens lokaler tisdagar och torsdagar 800-1700 (viss flexibilitet kring dessa tider accepteras), vilket utgör 40% av tiden. Resterade % ska utföras på distans eller på kontoret under dagar och tider som tar hänsyn till konsultens möjligheter och uppdragets behov. Uppdraget pågår under perioden 2024-02-01 - 2026-02-01
Om oss Bidma AB är en växande leverantör av kvalificerade konsulttjänster, särskilt inom offentlig sektor. Vi söker en erfaren och engagerad konsult som är redo att ta sig an utmaningarna som uppdraget erbjuder.
Ansökningsprocess: Skicka ditt CV och ett personligt brev som beskriver din erfarenhet och varför du är intresserad av denna position.
Kontaktperson: För eventuella frågor om denna position, vänligen kontakta [email protected]