Leveransansvarig IT
Skicka ansökan
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se. Som Leveransansvarig blir du en del av en kompetent grupp med varierande specialistkunskaper. Tillsammans med dig är vi tio kollegor som ansvarar för utveckling, drift och underhåll av företagets IT-system, digitalisering och IT-säkerhet. Vi ger även stöd och service samt arbetar för att öka IT-kunskapen inom företaget.   Arbetsuppgifter I rollen som IT Leveransansvarig på Helsingborgshem är du IT:s ansikte utåt mot våra externa leverantörer och vår verksamhet. Du kommer i den här rollen ha ett nära samarbete med IT-chefen, för att säkerställa och vidareutveckla IT-tjänsterna på Helsingborgshem. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:  .Utveckla och följa upp leveransen av IT-tjänster, både från intern IT och våra leverantörer .Ansvara för utveckling, kontroll och underhåll av IT-tjänsters SLA och KPI .Operativt ansvarig i samarbetet våra leverantörer .Etablera, ansvara för och kontinuerligt utveckla Helsingborgshems IT-tjänstekatalog .Ansvara för, utveckla och implementera IT-stödprocesser utifrån verksamhetens behov .Proaktivt arbeta med utveckling och förbättring av kritiska IT leveranser .Ansvara för och utveckla beställningsprocesser .Ansvara för och vara delaktig i upphandling av nya tjänster .Driva och delta i projekt gällande IT-förändringar och tjänster Kvalifikationer För att trivas och prestera väl i den här rollen, ser vi att du har följande erfarenheter och kunskaper med dig: .Flera års arbetslivserfarenhet inom IT .Erfarenhet av beställarstrukturer och hantering av många intressenter inom IT och verksamhet .Erfarenhet av budgetering och ekonomisk uppföljning .Erfarenhet som ansvarig för IT-leveranser till verksamheter och har god kännedom om IT-drift och IT-tjänster .Van att arbeta med olika samarbetspartners och att agera beställare gentemot outsourcingleverantörer Detta är meriterande:  .Utbildning och erfarenhet inom M365 och dess olika komponenter .Utbildning och erfarenhet inom IT-säkerhet .Erfarenhet som projektadministratör, projektledare eller IT-samordnare .Erfarenhet av IT-upphandlingar, alternativt LOU .Grundläggande kunskaper och förståelse för ITIL   Personliga egenskaper För oss är det viktigt att du ser helheten och är genuint intresserad av hur IT kan användas för att stödja och utveckla verksamheten. Du har utvecklat en god förmåga att leda aktiviteter och agera i gränssnittet mellan leverantör och kund samt har vana att jobba med tjänster och uppföljning av leveranser.   Vi söker dig som är noggrann, självständig och driven med förmåga att strukturera både det egna och andras arbete. Du är nyfiken, lösningsfokuserad, självgående och gillar att arbeta självständigt med ansvar men också i ett team där vi alla stöttar varandra. Du är dessutom flexibel och har lätt för att skapa kontaktnät, upprätthålla relationer och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du behärskar svenska språket väl, både i tal och i skrift. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.   Vi erbjuder Helsingborgshem strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med ett starkt varumärke och lägger stor vikt vid medarbetarnas välmående och utveckling. Helsingborgshem vill vara en arbetsplats där man som medarbetare trivs och kan växa. Vi är 250 medarbetare som genom ett öppet och aktivt förhållningssätt vill möta våra kunders drömmar om livet hemma.  Kontaktinformation Jessica Eke Klinteman, HR Partner, [email protected] Daniel Clementz, IT chef, [email protected] Arbetsplats Regementsvägen 2 254 57 Helsingborg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons