Kommunsekreterare
Landskrona stad 18 dagar kvar Landskrona
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-12

Landskrona är på frammarsch på många plan. Nya områden med havsnära boende växer fram och allt fler företag väljer att etablera sig just här. Läget mitt i Öresundsregionen med närhet till bad och stad, natur och kultur lockar allt fler till inflyttning, etablering och besök. I Landskrona stad med drygt 3300 medarbetare arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. Vår värdegrund ska genomsyra all vår verksamhet och vi ska vara en arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet. Här finns utrymme för dig med mod och handlingskraft och du får möjlighet att utvecklas. Vill du vara med och påverka utvecklingen i en av Skånes mest spännande städer? Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Vår kommunsekreterare ska under hösten 2024 gå på föräldraledighet och vi söker därför en vikarie för detta uppdrag till Stadsledningsförvaltningen. Stadsledningsförvaltningens juridiska avdelning, som idag består av 13 personer, tillhör kommunstyrelsens förvaltning Stadsledningsförvaltningen. Förvaltningen har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgöra ledningsstöd till kommunstyrelsen. Juridiska avdelningen ansvarar för kommunens centrala administration och har ansvar för bl.a. ärendeberedning, sekreterarskap i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, juridisk rådgivning som rör den kommunala verksamheten, förtroendemannaregister, stadsarkivet samt överförmyndarverksamheten. Avdelningen administrerar också allmänna val samt val till Europaparlamentet. Som kommunsekreterare ansvarar du bl.a. för: • Beredning av samtliga ärenden till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige såsom diarieföring, protokollsskrivning, remisshantering och arkivering. • Att följa upp och kvalitetsgranska underlag och se till att deadlines hålls. • Sammankalla till stadens nätverk för nämndssekreterare och stötta förvaltningarna i frågor kring ärendehantering. • Övrigt förekommande administrativa uppgifter och service till politiker och kommunledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med adekvat utbildning som tex statsvetenskap, juridik eller annan utbildning inom offentlig förvaltning. Du har mycket god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som nämndssekreterare väger tungt. Du ska ha arbetat i ärendehanteringssystem och ha mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som person är du noggrann, ansvarstagande, självgående med hög social kompetens och samarbetsförmåga. Du är driven och har en förmåga att driva avdelningens arbete framåt, tar egna initiativ och har en serviceorienterad personlighet. För att trivas i rollen krävs att du tycker om att ha med människor att göra, du respekterar och godtar människors olikheter. Du måste också vara bekväm med att arbetsuppgifter och arbetsbelastning varierar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Arbetsgivarinformation: https://www.landskrona.se/jobbailandskronastad För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Landskrona stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling och dina personuppgifter hanteras enligt GDPR. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons