Ekonomiansvarig till ett av Addtech dotterbolag!
Academic Work 21 dagar kvar Stockholm
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-11

Är du en engagerad, prestigelös och initiativtagande person som letar efter nästa steg i karriären? Vi söker nu en ekonomiansvarig till ett av Addtech Nordics dotterbolag! Vi jobbar med löpande urval så ta chansen och ansök redan idag! OM TJÄNSTEN Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiansvarig. Vår kund är ett av Addtech Nordics dotterbolag som erbjuder produkter och lösningar för mätteknik inom värme, kyla och vatten. Kundmarknaden utgörs primärt av fjärrvärme- och kommunala vattenbolag men försäljning sker även till installatörer och fastighetsägare. Vår kund sitter i ett fint kontor i Gamla Stan. Bolaget består av 6 personer, varav 3 personer är baserade på kontoret i Stockholm. I rollen som ekonomiansvarig jobbar du nära både produktchef, VD, säljare samt kan få stöttning av Addtechs ekonomiavdelning. I denna roll kommer du ansvara över ekonomi, order och leveransadministrationen. Du kommer att driva, förbättra och vidareutveckla processer, rutiner och system för såväl ekonomihanteringen med redovisning-, rapportering-, och bokslutsarbete samt orderhanteringen med orderläggning, leveranshantering samt fakturering. Det kommer att finnas arbetstoppar vid bokslut och då förväntas det att du kan hålla deadlines. Trots arbetstoppar är det viktigt för vår kund med work life balance och att man tar sig tid för återhämtning. Du erbjuds - Ett långsiktigt konsultuppdrag med möjlighet till överrekrytering om alla parter är nöjda med samarbetet - Utveckla dina kunskaper i en bred roll - Arbete med frihet under eget ansvar, finns möjlighet att arbeta remote med utgångspunkt från kontoret ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att ansvara för ekonomiadministration med månadsbokslut, årsbokslut samt löpande redovisning (leverantörsfakturor, in- och utbetalningar, projektredovisning). Utöver detta kommer du: * Hantera deklarationer (moms, arbetsgivaravgifter, preliminärskatt) * Löner och pension * Budgetering samt kostnadsuppföljning och analys * Order och leveransadministrationen med ansvar för att kunder har korrekt information i tid * Rapportering till Addtech, såväl ekonomisk som hållbarhetsrapportering m.m. VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande - Har flera års erfarenhet inom ekonomi, kan självgående ansvara för årsredovisningar samt löpande bokföring - Har god systemvana, gärna inom Visma - Har goda kunskaper inom MS Office, speciellt Excel - Har goda kunskaper inom svenska och engelska då det används i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Tidigare arbetslivserfarenhet inom produktsäljande bolag, du har förståelse för orderflöde. För att lyckas i rollen ser vi att du är affärsorienterad, lösningsorienterad och inte uppgiftsorienterad. Vidare har du ett stort självledarskap är engagerad samt prestigelös. Du är ansvarstagande och gillar att arbeta i ett mindre bolag där du blir en viktig del av teamet. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Mer information gällande vår kund kommer senare i rekryteringsprocessen!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons