OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
ArbetsbeskrivningSedan SEB grundades år 1856 har vårt fokus på kunder och långsiktiga relationer varit kärnan i vår framgång. Vi strävar efter att driva positiv förändring genom att tillhandahålla kapital för att hjälpa alla att nå sina mål och accelerera framsteg mot en hållbar morgondag. Som en ledande finansiell bank i norra Europa kommer vi att hjälpa dig att växa och ge dig befogenhet att ta på dig mer ansvar för att skapa verklig skillnad. Välkommen till SEB.
Som medarbetare på kundcenter kommer du att hjälpa kunder med deras frågeställningar i diverse pension- och livförsäkringsfrågor. Du har telefon som ditt främsta arbetsverktyg och du kommer både ta emot samtal och ringa till befintliga kunder i diverse kundvårdande aktiviteter.
Du trivs i en roll med mycket kundkontakt och har lätt för att förstå kundens behov och skapa förtroende, där känsla för service och integritet är viktigt. Du är professionell i ditt bemötande och du har en förmåga att bygga långsiktiga kundrelationer. Du motiveras av att överträffa kundens förväntningar och att följas upp på din prestation. Du söker efter information i olika system samt handlägger varje ärende effektivt med god kvalité.
Med andra ord gör du skillnad för varje kund varje dag.
Start för tjänsten är 4:e november2024.
Våra arbetstider är som standard 08.00-16.30 och efter en tid har vi möjlighet att erbjuda arbete hemifrån/motsvarande
Vem är du?SEB jobbar kontinuerligt med att utveckla digitala lösningar och ser gärna att du har ett tekniskt och digitalt intresse och att du är nyfiken på de möjligheter digitaliseringen medför. Du trivs med tät kundkontakt och tycker om att ge service i världsklass. Kanske har du jobbat ett par år i annan kundtjänst med telefon som redskap, eller har vana av annat serviceyrke? Utöver detta ser vi även att du:
• Har en gymnasieexamen, gärna inom ekonomi
• Har lätt att se helheter och kan obehindrat navigera i olika datasystem
• Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
• Som person kan du hantera stressade situationer på ett lugnt sätt
• Har sociala färdigheter och kan bemöta olika människor utefter just deras behov
• Du är en effektiv problemlösare och kommunicerar väl med både kunder och kollegor
• Du är initiativtagande och drivs av att ständigt bidra till verksamhetens utvecklingsarbete
• Har du examen från högskola eller universitet är det meriterande
• Har du även ett ekonomiskt intresse är det meriterande
Välkommen med din ansökan!
Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö,Sundsvall och Luleå medverksamhet i hela Sverige.Följ oss gärna på Linkedin!
Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interimsom är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, ochAmendo Techsom arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence.
Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amendos Regional Branch Manager Gitte Thorsénpå [email protected] eller Talent Acquisition Manager Mathilda Carlbom på [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
#LI-GT1
#kundservice