Servicehandläggare till Statens servicecenter, Kontorsområde Trollhättan
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-10

På servicekontoren i kontorsområde Trollhättan är vi 14 medarbetare. Vi arbetar serviceinriktat där du och dina kollegor tar ett gemensamt ansvar för ert uppdrag och lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra till verksamhetens utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som servicehandläggare ger du snabb och professionell service genom att svara på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att vägleda kunder till att använda samverkansmyndigheternas e-tjänster och att hitta information på webbplatser. I din roll är det viktigt att du lyssnar aktivt, anpassar ditt bemötande efter kund samt har ett pedagogiskt förhållningssätt. I dina kundmöten har du stöd av de olika myndigheternas IT-system. Förutom introduktion och utbildning finns tid avsatt varje dag för att läsa in dig på den information du behöver för att hålla dig uppdaterad om nyheter och förändringar som berör servicekontorets verksamhet. Du kommer även att arbeta på andra servicekontor i Uddevalla, Strömstad och Lysekil, vilket ibland sker med kort varsel. Gå gärna in på vår hemsida rollen som servicehandläggare och titta på filmen "Detta gör ett servicekontor" Kvalifikationer Du drivs av att ge våra kunder god service, genom att du tar reda på varje kunds behov och ger svar eller vägledning. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med kunder med olika bakgrund och funktionsförmåga. Kort sagt söker vi dig som både har ett positivt bemötande och har lätt för att ta till dig ny kunskap. Vi söker dig som har: • Högskoleutbildning om minst 80 p/120 hp alternativt motsvarande kunskap erhållen genom arbetserfarenhet • Arbetat minst två år, under de senaste fem åren, inom ett serviceyrke där du har informerat och väglett kunder vid personliga möten • B-körkort Vidare ska du ha följande förmågor: • Snabbt kunna skapa kontakt med andra på ett objektivt och professionellt sätt • Kartlägga kundens behov genom att ställa frågor och lyssna aktivt • Kommunicera muntligt och skriftligt på svenska • Kommunicera muntligt på engelska • Anpassa ditt arbetssätt efter kundernas varierande behov • Hantera flera kunder samtidigt • Bidra positivt till arbetsgruppens resultat och samarbete Vidare är det meriterande om du: • Har erfarenhet av arbete med fysiskt kundmöte på servicekontor Övrigt Anställningen är 100% och tillsvidare. Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning. Startdatum efter överenskommelse. Vi har ej möjlighet till distansarbete. Resor förekommer i tjänsten ett par dagar i veckan. För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten kan vara inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär löpande registerkontroll hos Säkerhetspolisen. Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 23 september, 2024 För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 40-41 i Trollhättan eller Uddevalla.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons