Säkerhetssamordnare till Arbetsmarknadsförvaltningen
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-10

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka i arbete eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser och vuxenutbildning - kommunal vuxenutbildning inklusive utbildning i svenska för invandrare, komvux som anpassad utbildning och yrkeshögskola. Välkommen till oss Staben för strategi och samordning som har i uppdrag att ansvara förvaltningens strategiska planering samt att bereda förslag, underlag och analyser till förvaltningsledningen och inför beslut av förvaltningschef. I stabens uppdrag ingår att leda och samordna horisontell samverkan inom vissa områden samt att bidra i styrningen utifrån stadsgemensamma program, t.ex. trygghetsprogram och säkerhetsprogram. Vi söker nu en säkerhetssamordnare som kommer placeras i Enheten för kunskapsstöd och utveckling. I enheten får du kollegor som arbetar som utvecklingsledare och utredare med många av förvaltningens centrala uppdrag inom arbetsmarknads- och vuxenutbildningsområdet. Du kommer också arbeta tillsammans med jurist, nämndsekreterare och strateger inom kvalitets- och rättighetsområdet. Hälsning från rekryterande chef, Pernilla Unell: ”Hos oss får du möjligheten att vara med från början när vi startar upp en ny enhet och möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas mitt och får arbeta med frågor med hög prioritet tillsammans med många engagerade kollegor.” Vi erbjuder Här erbjuds du möjligheten att arbeta strategiskt med säkerhets- och trygghetsfrågor i en spännande förvaltning med många verksamhetsområden. Hos oss får du stimulerande arbetsuppgifter och ett brett nätverk inom Stockholm stad. Du blir en del av en bra arbetsmiljö med goda möjligheter till kompetensutveckling. Läs gärna mer om våra förmåner här. Din roll Som säkerhetssamordnare har du ett övergripande ansvar för förvaltningens säkerhets- och trygghetsarbete. Du driver och utvecklar arbete i enlighet med Stockholms stads säkerhets- respektive trygghetsprogram och är inom ditt område både specialiststöd och samordnande i relation till verksamheterna. Du arbetar främst strategiskt, men även operativt. Exempel på arbetsuppgifter: driva, samordna, följa upp och kommunicera och informera gällande arbetet med säkerhets- och trygghetsfrågor upprätta förslag på styrande och stödjande rutiner samt genomföra kontroller inom området samordna och genomföra arbetet med risk- och sårbarhetsanalys samt förvaltningens arbete med beredskap, krishantering och personsäkerhet stödja förvaltningens verksamheter i det systematiska arbetet inom säkerhetsområdets olika delar omvärldsbevaka inom säkerhets- och trygghetsområdet (exempelvis genom Stockholms stads nätverk) samverka och samarbeta med andra förvaltningsövergripande funktioner, förvaltningens verksamheter och olika berörda aktörer inom Stockholms stad Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har: examen från relevant högskoleutbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet aktuell och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom säkerhetsarbete och krisberedskap god kunskap om lagar, bestämmelser och standarder inom trygghets- och säkerhetsområdet goda datorkunskaper och vana att arbeta i MS Office utmärkt förmåga att kommunicera på svenska i tal och i skrift samt erfarenhet av att ta fram skriftliga beslutsunderlag Det är meriterande om du har: tidigare arbetslivserfarenhet från offentlig sektor Som person är du lugn, trygg och stabil med förmågan att behålla ett realistiskt perspektiv och göra korrekta avvägningar och prioriteringar anpassat till situationen. Du är ansvarstagande och strukturerar och driver självständigt dina uppgifter vidare. För att lyckas i rollen krävs att du är strategisk och kan se den långsiktiga betydelsen och vidare konsekvenser av beslut och handlingar. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och bidrar till ett gott samarbete genom att ha ett öppet, tillmötesgående och problemlösande förhållningssätt. Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet i denna rekrytering för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Din ansökan ska vara på svenska. Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.  Rekryteringsprocessen består av intervjuer samt referenstagning. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. På arbetsmarknadsförvaltningen så arbetar vi för att det ska vara lätt att utvecklas genom att byta enhet och arbetsplats. Det innebär att din anställning är i hela förvaltningen och att du kan komma att få nya uppdrag inom andra verksamheter där din kompetens behövs bäst.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons