Knowledge manager till kunskapshantering & Digital produktion
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-09

Är du redo för en större uppgift? Till gruppen Kunskapshantering och digital produktion söker vi nu en Knowledge manager. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. IT-avdelningen består för närvarande av 1200 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 38 000 anställda. Vårt kontor är beläget på Kungsholmen där vi erbjuder både flexibelt kontor och flexibla arbetstider. För närvarande finns det även möjlighet att arbeta hemifrån upp till 2 dagar i veckan. Gruppen Kunskapshantering och digital produktion tillhör enheten It-kundservice och ansvarar bl.a. för teknisk support, incidenthantering, behörigheter, it-beställningar och digitala utbildningar. Här arbetar både generalister och experter och vi finns på flera orter i Sverige. Enheten består idag av ca 110 medarbetare fördelade på tre sektioner med tre till fyra grupper vardera. ARBETSUPPGIFTER Som Knowledge manager kommer du att skapa värde för våra användare genom ett effektivt användarstöd. Du kommer också att förse våra supporttekniker i servicedesken med de guider och rutiner de behöver för att hjälpa våra användare på ett ändamålsenligt sätt. En annan viktig del av arbetet handlar om att identifiera behov av verksamhetsutveckling inom enheten. Detta sker bl a genom att analysera ärende- och incidentdata, se mönster och trender och föreslå förbättringar utifrån det. Det förutsätter att du är bekväm med controllerliknande arbetsuppgifter. Exempel på arbetsuppgifter: • Samla in, analysera och dela information • Ansvara för struktur, kontinuerliga förbättringar och utveckling inom teamet och inom enheten • Utveckla användarstödssidor på intranätet • Samverka med relevanta funktioner och aktörer inom myndigheten KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har: • Eftergymnasial utbildning inom it alternativt förvärvad arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll i en stor komplex organisation i närtid • ITIL certifiering • Mycket avancerade kunskaper inom Officepaketet • Erfarenhet av att arbeta med Knowledge base • Erfarenhet av och fallenhet för analytiskt arbete, rapportering och uppföljning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska Meriterande: • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med ITIL • Har arbetat internt mot ämnesexperter så som produktägare • Erfarenhet av att arbeta i BMC Remedy Action Request System eller liknande ärendehanteringssystem • Erfarenhet av att planera och leda utbildningsinsatser Personliga egenskaper: Vi söker dig som är analytiskt lagd, nyfiken och kommunikativ. Du prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar. Då arbetet sker i team är det viktigt att du trivs med att arbeta i grupp och samarbeta, men är även trygg i att arbeta självständigt. ÖVRIGT Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader Arbetsort: Stockholm Arbetstid: Flextid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: Handläggare Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons