OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Kvalificerad handläggare fokus ledningsstöd
Åklagarmyndigheten Annonsen har utgått Stockholm
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-07

Anställningen är placerad på Riksenheten för miljö-och arbetsmiljömål i Stockholm. Som kvalificerad handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar självständigt i en koordinerande och serviceinriktad roll, men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och har integritet. Du trivs i en miljö med stundtals högt tempo där du är beredd att göra omprioriteringar och ta snabba beslut. I denna roll som kvalificerad handläggare kommer du i första hand att vara ett stöd för den administrativa chefen och kammarledningen genom att stötta med administrativa arbetsuppgifter som t.ex: ekonomi, inköp och beställningar ansvara för lokalfrågor hantera nya och befintliga avtal kammarens verksamhetsuppföljning vara kontakt utåt gentemot myndigheter, media och allmänhet och ge god service vid förfrågningar om statistiska uppgifter tillsammans med REMAS:s övriga kvalificerade handläggare hantera kammarens gemensamma it-frågor Utöver detta ingår att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som åligger en kvalificerad handläggare som t.ex. att ge åklagare administrativt stöd, kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden, bereda ärenden, utföra allmänna kontorsuppgifter och vara kontakten utåt och ge service till allmänheten och andra myndigheter. Dina kvaliteter och kvalifikationer Vi söker dig som har gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig, har skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa arbetsuppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer relevant, har erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m. behärskar Excel och SharePoint på en hög nivå har goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du ska även vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns, vara självständig och ansvarstagande, vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög, vara stabil och ha god självkännedom, ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning, vara serviceinriktad, ha god kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom rättsväsendet, eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen. Åklagarmyndigheten är en beredskapsmyndighet. Vid en anställning kan du komma att krigsplaceras på Åklagarmyndigheten. Läs mer under Jobba hos oss . På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta. Vi ser gärna att du skickar in din ansökan på svenska. Åklagarmyndigheten som arbetsgivare På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi drygt 2 000 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag. Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald. Ansök redan i dag!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons