Orderadministratör
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida lechner.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-06

Lechner Svenska Holding AB är ledande tillverkare inom förädling av köksbänkskivor och våra produkter finns i större delen av nordiska hushåll.

Vår fabrik i Strömsnäsbruk byggdes 2011 och vi är idag ca 65 anställda. Vi expanderar och öppnar nu ett kontor i Helsingborg.

Lechner Svenska Holding AB befinner sig i en stark förändringsfas, vi jobbar med att bygga upp en stabil organisation för att förbereda bolaget för framtiden. Trots att vi inte är ett nystartat bolag drivs vi i entreprenörsanda där korta beslutsvägar och stort ansvarstagande är i fokus.

Vi investerar i dig som medarbetare och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss.

Om Tjänsten

I rollen som orderadministratör blir du en viktig del av organisationens nya säljavdelning.

Din huvudsakliga uppgift är att ta emot och konfigurera kundorders i vårt ERP system Monitor.

I ditt dagliga arbete har du nära kontakt med våra kunder, följer upp på förfrågningar och ändringar samt säkerställer att all kommunikation når de berörda avdelningarna så som produktion och utlastning.

Dessa uppgifter kräver en hög serviceanda och du bör trivas med att bygga nära relationer med våra kunder. Att säkerställa att deras beställningar kommer fram i tid och eventuella avvikelser kommuniceras är av högsta prioritet.

Du jobbar i nära samarbete med andra avdelningar inom organisationen och kommunicerar med kollegor inom inköp, planering, produktion och sälj.

För att trivas i rollen bör du vara bekväm med ett högt tempo och ha en hög ansvarskänsla.

Tjänsten inleds med en korttidsanställning på 3-6 månader med goda möjligheter till förlängning/tillsvidareanställning.

Placeringsort är Helsingborg.

Du förväntas fördela din tid mellan kontoret i Helsingborg och vår fabrik i Strömsnäsbruk.

Din bakgrund

Vi söker dig med utbildning på lägst gymnasienivå, högre utbildning med inriktning mot service management, marknadsföring och/eller ekonomi är meriterande.

Har du dessutom erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare är det mycket meriterande.

Du behärskar engelska och svenska obehindrat i såväl tal som skrift.

Du har god kunskap i Office 365.

Du har erfarenhet av att jobba i affärssystem, gärna Monitor.

Frågor gällande tjänsten besvaras av VD Andreas Pihl 073-6559802

Ansökan sker via mail på [email protected] där du även lämnar löneanspråk, rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Du ska vara beredd på att lämna utdrag ur polisens belastningsregister.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons