OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.
Har du en examen och relevant arbetserfarenhet inom HR? Är du en serviceinriktad person som brinner för att hjälpa andra? Om du vill bli en del av ett framgångsrikt företag, så läs gärna vidare!
Om tjänsten
Perido söker en HR-support till vår kund, ett stort välkänt namn inom fordonsindustrin. Du kommer att vara en del av HR-teamet och ansvara för HR-relaterade frågor. Kontoret är beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-support kommer du agera kontaktperson för anställda, HR Business Partners (HRBP) och chefer inom företaget. Du kommer att ansvara för att besvara HR-relaterade frågor som kommer in via telefon och e-post för att sedan ge snabb support kring personalrelaterade ärenden. Rollen innebär också att skapa och underhålla en självbetjäningsportal eller intranät för anställda, där de enkelt kan få åtkomst till HR-relaterade tjänster på ett ställe. Detta kan inkludera HR-riktlinjer, lönebesked, förmåner, uppdatering av personlig information och intern kommunikation.
Dina egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa de anställda på ett snabbt och effektivt sätt. Det kräver även att du har en god kommunikativ förmåga för att kunna förklara svaren på ett pedagogiskt vis. Vidare har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt och är inte rädd för att ta dig an utmaningar och arbeta lösningsfokuserat.
Låter detta som en spännande tjänst?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2024-12-31. Start 2024-09-30.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34792 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.