Vill du forma framtidens kampanjer hos Sveriges största apotekskedja? Som kampanjanalytiker inom egenvård får du vara med i kampanjprocessen från start till mål, driva framgång och jobba i en innovativ miljö. Sök idag då start är omgående!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är en av Sveriges största apotekskedjor som erbjuder ett brett utbud av egenvårdssortiment så som kosttillskott och skönhetsprodukter.
Kulturen präglas av omtanke och innovation, där medarbetarna delar en stark drivkraft att göra det enklare för människor att må bra. Du kommer att ingå i ett team på fem personer och arbeta med kampanjanalys inom området egenvård. Med egenvård menas de produkter som ej är receptbelagda. Totalt arbetar det 25 personer inom avdelningen egenvård.
Som kampanjanalytiker kommer du att vara ansvarig för att planera, prognostisera samt, följa upp resultat av kampanjer och tillhandahålla insikter för att operativt planera de mest framgångsrika kampanjerna.
För att passa i rollen behöver du vara analytisk, noggrann och strukturerad, med en passion för att arbeta med stora datamängder. I denna roll kommer du att hantera siffror och använda din analytiska förmåga för att dra insiktsfulla slutsatser som bidrar till verksamhetens framgång. Du är självdriven, målinriktad och en stark kommunikatör som trivs med förändring och kan samarbeta effektivt i en tvärfunktionell miljö. Du bygger starka relationer både internt och externt och är en viktig del i teamet.
Du erbjuds
- Möjlighet till distansarbete två dagar i veckan
- Att vara med i navet av företaget och planera kampanjer
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Analys och prognostisering av kommande samt nya kampanjer
* Strategiskt arbete för att planera nästa års kampanjplaner
* Analysera kampanjdata i Excel
* Utvärdera nuvarande metoder samtidigt som du utvecklar nya för att förbättra insikter, analys och rapportering.
* Samarbeta med andra avdelningar för att genomföra kampanjer
VI SÖKER DIG SOM
- Har relevant eftergymnasial utbildning inom ex. ekonomi eller marknadsföring
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Arbetat inom retail mot slutkonsument i minst två år
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande om du har
- Kunskap i systemet Nielsen
- Arbetat med kampanjanalys i en likande roll
- Tidigare erfarenhet från logistik, inköp eller marknad
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Analytisk
- Noggrann
- God samarbetsförmåga
- Flexibel
- Stresstålig
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.