Socialt ansvarig samordnare
Skicka ansökan
Är du en erfaren socionom som har lust och driv att arbeta med att ge råd och stöd till verksamheterna gällande höjning av kvalitén samt förebyggande åtgärder, då är du den vi söker. Du kommer att deltar som sakkunnig i olika forum för att arbeta med övergripande kvalitetsledningsfrågor. Om arbetsplatsen På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 4500 medarbetare - från undersköterskor, stödassistenter, sjuksköterskor, fysioterapeuter och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv. Kvalitetsavdelningen finns på Maria Park och består av 17 medarbetare. Arbetsuppgifter En socialt ansvarig samordnare, SAS, har en förvaltningsövergripande och strategisk funktion för kvalitetsstyrning och kvalitetskontroll utifrån gällande lagar och föreskrifter, SoL, LSS.  I SAS uppdrag ingår bland annat att säkerställa att:   • Processerna för bedömning, beslut, verkställighet, samverkan och uppföljning inom socialtjänsten är ändamålsenliga och väl fungerande.    • Att kunden får insatser av god kvalitet som är individuellt utformade och utgår från den enskildes delaktighet och inflytande.   • Den enskilde får det stöd och den omsorg som Myndighetsenheten har beslutat om.  • Säkra att dokumentationen förs i den omfattning som föreskrivs i lag och föreskrift 2014:5  • Säkerställa god avvikelsehantering samt synpunkt och klagomålshantering enligt SOSFS 2011:9  • Lex Sarah-rapporter utreds och anmäls enligt Socialstyrelsens föreskrift SOSFS 2011:5.   • Vara sakkunnig i rådande lagstiftning   • Samarbeta tätt ihop med Medicinskt Ansvarig Sjuksköterska och Medicinskt Ansvarig för rehabilitering och övriga i kvalitetsteamet. Vad vi erbjuder  Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år. Kvalifikationer Du har socionomexamen samt flera års erfarenhet av att arbeta inom socialt arbete. Du är väl insatt i lagstiftningen och har erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete samt är väl förtrogen med att arbeta i en politiskt styrd organisation. Erfarenhet och kunskap om äldreomsorg, funktionsstöd och verksamhetsutveckling är viktigt. Vidare kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå övergripande lösningar. Din förmåga att se samband och dra logiska slutsatser utifrån komplex information är stor. Du ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Din förmåga att vara självgående och att samarbeta med andra är mycket stor. I uppdraget ingår det att samverka med interna och externa aktörer och du behöver därför ha förmågan att skapa goda relationer. Du har erfarenhet av att söka efter, granska och sammanställa kunskap från vetenskaplig information och annat källmaterial. Du har tidigare erfarenhet av att analysera statistik och arbeta med verksamhetsunderlag på förvaltningsnivå samt att utföra tillsyn, kvalitetsgranskningar och uppföljningar i verksamheten. Din initiativförmåga gör att du ständigt är uppdaterad med omvärldsbevakning kopplat till uppdraget. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, båda idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden. Övrig information För att vara rädda om varandras tid och förväntningar önskar vi att du anger löneanspråk och tillträdesdatum i din ansökan. Sista ansökningsdag: 2024 09 22 Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Innan en anställning på vård- och omsorgsförvaltningen begär vi att du visar upp ett giltigt utdrag i oöppnat kuvert från polisens belastningsregister. Du kan redan nu beställa ett belastningsregister för att påskynda rekryteringsprocessen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan anställning kommer vi göra en kontroll av medborgarskap. Du kommer behöva uppvisa pass, nationellt ID-kort eller personbevis. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du även styrka ett giltigt arbetstillstånd eller att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd enligt Utlänningsförordningen 6 kap. §13a. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons