Ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-03

Om jobbet

Vi är ett familjeföretag med en rik historia och en passion för bryggerihantverk som har gått i arv i sex generationer. Som Sveriges medaljrikaste bryggeri är vi stolta över att kombinera gedigen tradition med ett modernt tänk. Vårt sortiment omfattar allt från kvalitetsöl och cider till blanddrycker, vatten och läskedrycker, och vi strävar alltid efter att erbjuda det bästa inom våra fyra affärsområden: Dagligvaruhandel, Systembolag, Restaurang och Export.

Med vårt huvudkontor i Halmstad, staden med tre hjärtan, är vi Sveriges femte största bryggeri. Med en omsättning på cirka 550 MSEK och runt 100 engagerade medarbetare är vi på ständig frammarsch. Vill du vara med på vår resa och forma framtidens dryckesupplevelser? Då är Krönleins platsen för dig!

Tjänsten

Som ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av att löpande hantera företagets leverantörsfakturor omfattande bland annat posthantering, inläsning, matchning mot inköpsorder, kontering med omfattande kostnadsställen och objekt. Vidare ansvarar du för betalfiler, in- och utbetalningar och ansvar för leverantörsregistret. I din roll hanterar du köp och bokföring av valutor och ansvarar för att uppdatera valutakurser i vårt affärssystem. Vidare ansvarar du för viss fakturering som sker både månadsvis och löpande.

Du förväntas själv ta initiativ och bidra aktivt med att ständigt utveckla och förbättra rutiner och processer inom ditt ansvarsområde.

Du har ett nära samarbete med övriga på ekonomiavdelningen och rapporterar till organisationens Ekonomichef.

Din profil

Vi söker dig som trivs i rollen som ekonomiassistent och som tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Rollen ställer krav på noggrannhet och struktur och det är således viktigt att du har förmågan att organisera ditt arbete genom prioritering och planering. Viktigt är också att du har lätt för att samarbeta då det förekommer arbete såväl tillsammans med avdelningskollegor som med övrig verksamhet.

Du har

· Gymnasie-eller högskoleutbildning inom ekonomi

· 3–4 års erfarenhet av leverantörsreskontra och kundreskontra

· Mycket god vana i affärssystem

· Hanterat stora mängder leverantörsfakturor i tidigare tjänster

· Vana att arbeta mot inköpsorder

Dessutom ser vi att du med enkelhet hanterar

· In och utbetalningar

· Stora attestflöden

· Fakturaskanning

Att du gillar utveckling och ständigt vill lära dig mer är en självklarhet för dig. Har du dessutom erfarenhet från AX/EXFlow så är det meriterande.

Vi erbjuder

Som en del av vår avdelning erbjuds du en utvecklande roll med drivna och kompetenta kollegor. Vi är ett team som bryr oss om varandra och alltid ställer upp och hjälper till där det behövs. Trivsel är viktigt för oss så vi strävar efter att ha roligt på jobbet!

Tjänsten är en heltid med tillsättning så snart som möjligt, provanställning tillämpas. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan och frågor till:

Johanna Pousette, Ekonomichef

[email protected]

0708-10 00 07

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons