Redovisningsekonom till Wideco
Wideco Sweden AB 17 dagar kvar Borås
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-03


Wideco är ett innovativt och högteknologiskt entreprenörsbolag som utvecklar hårdvara och mjukvara för smarta städer, industrier och fastigheter. Vår Core Business är inom Fjärrvärmesektorn där över 400 Energiverk i Norden använder våra smarta enheter och IoT plattform i sin dagliga övervakningskontroll av infrastruktur. Wideco är sedan 2023 en del av koncernen Wienerberger/Pipelife. Wideco har för närvarande kontor i Borås samt i Lyon i Frankrike.


Arbetsuppgifter

Vi söker en driven och noggrann redovisningsekonom till vårt kontor i Borås. Som redovisningsekonom på Wideco ansvarar du för löpande hantering av redovisningsflödet från fakturor och bokföring till avstämningar och bokslut.


Som en del i rollen kommer du att ingå i Pipelife/Wienerberger koncernen tillhörandes Business Support Center beståendes av 10 personer som sköter redovisningen för Pipelife/Wienerberger Sverige och som stöttar varandra vid behov.

Som redovisningsekonom kommer du att vara nyckelspelare i utvecklingen av ekonomiska processer och ge värdefullt stöd till ledningen. Du kommer även att vara ansvarig för löpande bokföring, avstämningar, momsdeklarationer och att säkerställa finansiella rapporter som håller hög kvalitet. Dessutom kommer du att vara en viktig del i bokslutsarbetet för att stödja verksamhetens ekonomiska behov.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

  • Bokföring av verifikationsmaterial och registrering av leverantörsfakturor för betalning.
  • Framtagning av utbetalningsförslag och överföring av leverantörsfiler till internetbanken.
  • Hantering av fakturering, kundreskontra, påminnelser och kravhantering för kundfakturor.
  • Löpande avstämning av balans- och resultatrapporter.
  • Upprätta månadsrapporter, analysera och följa upp kostnader
  • Månads- och årsbokslut


Kvalifikationer:

  • Du har en högskoleutbildning inom ekonomi samt några års erfarenhet inom redovisning.
  • Du känner dig trygg i det löpande operativa ekonomiarbetet och de händelser som löper över året.
  • Du är van att arbeta mot deadlines och är lösnings- och resultatorienterad.
  • Goda kunskaper i Excel är ett krav.
  • Erfarenhet från SAP och Visma.net är meriterande.
  • Vi förutsätter att du är helt bekväm med svenska och engelska i tal och skrift.


Personliga egenskaper:

Vi söker dig som har ett högt driv, är självgående, lösningsfokuserad och tycker om att samarbeta med flera olika delar av organisationen. För att trivas i rollen är du kommunikativ, detaljorienterad, strukturerad och noggrann. Vidare är du bra på att planera, prioritera och kan hantera tillfälliga arbetstoppar.


Vad vi erbjuder dig:

  • Möjligheten att påverka och forma din egen utveckling
  • Spännande och utvecklande uppdrag
  • Friskvårdsbidrag
  • Riktigt härliga kollegor som brinner för sitt arbete
  • Innovativt företag med världsledande produkter och system
  • Charmigt kontor i Borås

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller efter överenskommelse. Urval sker löpande.

­ Tjänsteort: Borås

Kontakt och ansökan

För frågor om tjänsten kontakta Viktoria Wirfalk [email protected] eller 0706 10 16 65

Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Observera att vi inte tar emot CV och ansökningar via mejl.

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons