Biträdande Butikschef
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-02

Uppsalakretsen av Svenska Röda Korset driver Röda Korsets största secondhandbutik i Sverige. Butiken har över 1000 besökare per dag och kontakt med många givare och samarbetspartner. Som biträdande butikschef ingår du i ett arbetslag av 7 anställda, cirka 110 frivilliga och ett tiotal praktikanter.

Röda Korset i Uppsala har förutom Second Hand ca 26 andra verksamheter inom social verksamhet, krisberedskap, migration och integration och opinion och påverkan.

Vi söker dig som vill medverka i butikens fortsatta utveckling och som har erfarenhet av butiksarbete.

Särskild vikt läggs på att följa Uppsala rödakorskrets och Svenska Röda Korsets riktlinjer generellt och specifikt avseende second hand butiker. Överskottet från secondhandbutiken går till lokala och internationella verksamheter och stödinsatser.

Huvudansvar

Biträdande butikschefen är, jämte butikschefen, operativt ansvarig för butikens drift och ska verka för utveckling och ständiga förbättringar i enlighet med kretsens prioriterade målområden. Biträdande butikschefen ska vara närvarande och synlig i butiken. Hen ska genom sitt ledarskap skapa en stimulerande arbetsmiljö i butiken.

Ansvarsområden

· Delta i den dagliga butiksdriften och leda försäljnings- och lagerarbetet.

· Vid behov utföra transporter/ kassaarbete/ lagerarbete.

· Biträda butikschefen med arbetsledning av anställda medarbetare på second hand.

· Delat ansvar för fungerande rutiner och utveckla effektiv logistisk och fungerande arbetsflöden på lagret.

· Aktivt delta i kommunikationsmöten i butiken och i kretsens arbete i sin helhet, här hör även leda och delta i för verksamheten nödvändiga möten.

· Aktivt medverkande i framtagandet av aktivitetsplan för Second hand. Se till att dessa följs.

· Tillsammans med butikschef arbeta med systematiskt arbetsmiljöarbete och hållbarhetsarbete.

Formella krav

  • Lämplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt.
  • Arbetserfarenhet inom detaljhandeln.
  • Erfarenhet från och intresse för ideell second hand.
  • Erfarenhet av planering, budgetering, uppföljning och samordning.
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
  • Datorvana och goda färdigheter i Officepaketet.
  • Erfarenhet av arbetsledning och ledarskap.
  • Kunskaper i arbetsmiljöarbete.

Personliga krav

  • Öppen och samarbetsorienterad.
  • Problemlösningsförmåga.
  • Drivande och lyhörd.
  • Förmåga att entusiasmera och engagera medarbetare.
  • Försäljningsorienterad och ha känsla för bra butiksdrift.


Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons