OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Inköpsspecialist I&C (Instrumentation and Control)
ValueOne AB Annonsen har utgått Malmö
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-09-02

ValueOne söker en erfaren Inköpsspecialist inom I&C (Instrumentation and Control) till ett konsultuppdrag hos vår kund i Malmö. Uppdraget ska tillsättas i december och löper på sex månader med möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • Tjänstepension
  • Sjuk- och vårdförsäkring
  • Friskvårdsbidrag
  • Personlig coachning och karriärrådgivning
  • Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen

Som Inköpsspecialist inom I&C ansvarar du för att genomföra upphandlingar och säkerställa implementeringen av nationella kategoristrategier. Du kommer att fungera som den kommersiella kontaktpersonen gentemot leverantörerna och aktivt delta i utvecklingen av avtals- och leverantörsportföljen inom kategorin.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Genomföra upphandlingar av tekniskt hög komplexitet.
  • Samarbeta med ett brett spektrum av interna intressenter.
  • Utveckla och implementera avtalsstrategier inom I&C-kategorin.
  • Säkerställa att upphandlingar uppfyller kvalitets- och affärsmässiga mål.
  • Arbeta strukturerat och analytiskt med fokus på kvalitet.
Erfarenhet och kompetens

För att lyckas i rollen bör du ha lång erfarenhet av att genomföra upphandlingar inom tekniskt komplexa områden. Du bör även ha erfarenhet av stora systemupphandlingar, helst inom operativ miljö eller driftmiljö. God förhandlingsvana och erfarenhet av affärsmässiga förhandlingar är avgörande för rollen. Erfarenhet från energibranschen eller annan försörjningssektor är meriterande. Kunskap om LUF eller LOU är också en fördel. Du bör kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons